امکانات و قابلیت های ویژه اکانت تجاری اینستا |business profile

امکانات و قابلیت های ویژه اکانت تجاری اینستا |business profile

اینستاگرام  سال ۲۰۱۶، یک قابلیت جدیدی به نام بیزینس پروفایل (Business Profile) را برای کاربران خود فعال کرد.بیزینس اکانت اینستاگرام به دلیل ارائه ابزارهای بیشتر برای آنالیز، تبلیغات و… از سوی اینستاگرام به کسب و کارها پیشنهاد می شود.

این امکان برای کسب و کارها در نظر گرفته شده بود و دست آنها را برای استفاده تجاری از اینستاگرام بازتر می‌کرد. پس کاملاً طبیعی بود که با استقبال بسیار خوبی روبرو شود.

بیشتر بخوانید:

آموزش تبدیل کردن اکانت (پروفایل) اینستاگرام به اکانت تجاری (بیزینسی)

بیزینس اکانت اینستاگرام چیست؟

بیزینس اکانت تحت عناوین دیگری همچون نمایه کسب و کار اینستاگرام نیز شناخته می شود. در واقع نمایه کسب و کار یک قابلیت رایگان است و توسط اینستاگرام به اکانت هایی پیشنهاد می شود که قرار است حسابشان به عنوان مشاغل و کسب و کارهای تجاری شناخته شود. در واقع صاحبان این پیج ها می خواهند با اکانت تجاری خود در اینستاگرام کسب درآمد کنند. بیزینس اکانت اینستاگرام نسبت به اکانت های شخصی گزینه های بیشتری نظیر تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان، گزینه های تماس، تبلیغات و… ارائه می دهد.

تمامی شبکه های اجتماعی به دنبال عرضه بسترهایی هستند که کاربران و مشاغل بتوانند به بهترین شیوه برای کسب و کارهای خود تولید محتوا کنند. یک سرویس خوب باید ابزار سنجنش بازخورد خوبی از مخاطبین داشته باشد تا بتوان به کمک آن رفتار مخاطب را برای افزایش فروش تجزیه و تحلیل کرد. اینستاگرام یکی از این سرویس هاست که با امکان تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری اینستاگرام این قابلیت را برای کسب و کارها فراهم آورده است.

امکانات و قابلیت های ویژه اکانت تجاری اینستا |business profile

امکانات ویژه مخصوص اکانت های بیزینسی :

  Contact Button : دکمه‌ای برای تماس با شما

امکانات ویژه اکانت تجاری اینستاگرام

همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک دکمه تماس در صفحه اینستاگرامتان ایجاد کنید.این دکمۀ تماس (Contact) در بالای پروفایل شما به نمایش در می‌آید و با استفاده از آن می‌توانید آدرس، شماره تلفن و ایمیل مرتبط با کسب‌وکارتان را درج کنید تا مخاطبان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

اگر قصد دارید از حساب تجاری استفاده کنید، حتماً این قابلیت را نیز مورد استفاده قرار دهید. حتی پیشنهاد می‌دهم در کپشن پست‌هایتان وجود این دکمه (امکان برقراری تماس) را به کاربران خود اطلاع بدهید.

۲) Instagram Insights: ابزار آنالیز پست‌ها و مخاطبان

قابلیت امار اکانت بیزینسی اینستا

یکی از بهترین قابلیت های پروفایل های تجاری، امکان تحلیل و آنالیز کاربران صفحه است. این یعنی شما به اطلاعات دقیقی درباره فالوورهای خود دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات شامل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زمان آنلاین بودن و … می‌شوند.

در ضمن، شما امکان بررسی آمار مربوط به هر یک از پست های خود را نیز خواهید داشت. البته باید به خاطر داشته باشید این تجزیه و تحلیل تنها دربرگیرنده پست‌های بعد از تغییر به Business Profile است. در تصاویر زیر شما می‌توانید بخش آنالیز (یا همان Instagram Insights) اکانت های تجاری را مشاهده کنید.

۳) امکان قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام
قابلیت گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام با یک محدودیت مواجه است: در حالت عادی نمی‌توان هیچ لینکی در آن قرار داد! مگر آنکه شما یک اکانت تجاری داشته باشید. البته، لازم به ذکر است که تنها بیزنس پروفایل‌هایی که بیش از ۱۰۰۰۰ فالوور دارند می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

امکانات و قابلیت های ویژه اکانت تجاری اینستا |business profile

۴)  ایجادتبلیغ اینستاگرامی Instagram ads

قابلیت تبلیغات اکانت بیزینسی اینستا
قابلیت تبلیغات اکانت بیزینسی اینستا

قابلیت دیگر Business Profile سهولت در ایجاد تبلیغ است. یعنی شما می‌توانید هر یک از پست‌‌های صفحه اینستاگرامتان را تبدیل به یک تبلیغ بکنید (یا به اصطلاح آن را پروموت کنید). برای این کار کافیست روی پست موردنظرتان کلیک کرده و گزینه Promote را انتخاب کنید.

5) Activity

تب activity به شما اجازه می دهد تا بفهمید چه تعداد اکانت در هر روز هفته با حساب کاربری شما ارتباط برقرار کرده اند. این به معنای بازدید پروفایل کاربری شما و تعداد کلیک وب سایت است. ویژگی Insights  فعالیت پیج شما را با هفته های قبلی مقایسه می کند.

 

جمع بندی

همان طور که مشاهده کردید، پیج تجاری اینستاگرام امکانات و قابلیت های بیشتری درمقایسه با یک پیج معمولی به شما ارائه می کند. شما همچنین میتوانید با خریدفالوور و یا خرید لایک اینستا ، تجارت و تبلیغات خود را ارتقا دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید