مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی

معایب اکانت تجاری نسبت به عادی

درست است که ایجاد بیزینس پروفایل برای شما فایده های بسیاری دارد. اما محدودیت هایی هم برای شما ایجاد خواهد کرد. محدودیت هایی که در اکانت های شخصی (همان حساب های عادی اینستاگرام) با آنها روبرو نخواهید بود. برای اینکه کامل با مزایا و معایب اکانت های تجاری آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1.       اکانت های تجاری را نمی‌توانید خصوصی (private) کنید.

پروفایل‌های شخصی می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند. اما امکان خصوصی کردن یک اکانت تجاری وجود ندارد. البته طبیعتاً یک برند نمی‌خواهد خصوصی باقی بماند، بلکه برعکس می‌خواهد بیشتر دیده شود. اما موقعیت‌های بخصوصی هم وجود دارند که ممکن است یک کسب و کار بخواهد با سخت‌گیری بیشتری فالوور بگیرد. در این حالت، استفاده از بیزینس پروفایل را پیشنهاد نمی‌کنم.

2.       امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد.

بیزنس پروفایل می‌تواند تنها به یک صفحه فیسبوک متصل باشد، اما پروفایل شخصی می‌تواند به چندین صفحه متصل باشد. پس اگر برند شما چندین شاخه دارد که توسط صفحات مختلف فیسبوک از هم جدا هستند، فقدان این قابلیت را حس خواهید کرد! (ولی به شرط آنکه فیسبوک با مخاطبان کم فارسی خود برای شما مهم باشد.)

معایب اکانت تجاری اینستاگرام
در حالی که مزایای زیادی وجود دارد، معایبی نیز در حساب کاربری کسب و کار اینستاگرام وجود دارد که باید قبل از تغییر در نظر بگیرید.

نمی توان پیام های مستقیم را محدود کرد.

حتی اگر حساب‌های تجاری اینستاگرام به شما امکان می‌دهند راه‌هایی را برای مخاطبان خود فراهم کنید تا با شما تماس بگیرند، پیام‌های مستقیم باید یکی از این روش‌های تماس باقی بماند.

برخلاف اکانت Creator اینستاگرام، که در آن می‌توانید افرادی را که می‌توانند به شما پیام ارسال کنند، محدود کنید، این توانایی را از طریق حساب تجاری اینستاگرام ندارید.

اسکرین شات تنظیمات اینستاگرام برای غیرفعال کردن دایرکت پیام

حساب‌های سازنده به شما این امکان را می‌دهند که دایرکت های خود را محدود کنید تا اسپمی دریافت نکنید و تعداد پیام های ورودی را محدود کنید.

صفحات تجاری فیس بوک به صفحه اجازه می دهد پیام ها را خاموش کند، پس چرا این ویژگی به حساب های تجاری اینستاگرام ارائه نمی شود؟ مدیریت صندوق‌های ورودی و پلت‌فرم‌های پیام‌های مختلف می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد، و با مکان‌های بسیار زیادی که دنبال‌کنندگان شما به شما پیام می‌دهند (فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، ایمیل) احتمال زیادی وجود دارد که پیامی را از دست بدهید.

اینکه بتوانید نقطه تماس خود را ساده کنید، به از بین بردن احتمال از دست دادن پیام کمک می کند. متأسفانه برای حساب‌های تجاری در اینستاگرام، امکان محدود کردن پیام‌های مستقیم (هنوز) یک گزینه نیست، اما امیدواریم که به زودی یکی از آنها باشد.

مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

برای بازی پرداخت کنید.

کاربران اینستاگرام سال‌ها است که حدس می‌زنند که دسترسی آن‌ها به حساب‌های تجاری محدود است، زیرا آنها را مجبور می‌کند برای تبلیغات پول پرداخت کنند، که به معنای «پرداخت برای بازی» است. چیزی مشابه سال ها پیش در فیس بوک اتفاق افتاد، زمانی که اکانت بیزیتس ها متوجه شدند دسترسی آنها به شدت محدود است و تنها راه برای دستیابی به مخاطبان آنها افزایش پست ها بود.

تعامل کمتر در حساب‌های تجاری اینستاگرام می‌تواند ناشی از چیزهای مختلفی باشد (مانند افزایش رقابت، افراد بیشتر در پلت‌فرم و غیره)، بنابراین تعیین دلیل دقیق اینکه چرا بسیاری از کسب‌وکارها با این مشکل مواجه می‌شوند، دشوار است.

ویژگی ها برای همه در دسترس نیست.

یکی از محبوب ترین ویژگی های حساب کاربری تجاری اینستاگرام (به غیر از Insights Insights) این است که می توانید پیوندی را در استوری خود به شکل “Swipe up” قرار دهید. با این حال، این ویژگی برای حساب‌هایی با کمتر از 10000 فالوور در دسترس نیست، و برای کسب‌وکارهای کوچکی که قادر به سرمایه‌گذاری زمان و پول برای رشد حساب‌های خود نیستند، غیرقابل استفاده است.

مزایای اکانت تجاری در مقایسه با اکانت شخصی

اما در مقابله با معایبی که بالاتر گفتیم، اکانت بیزینس اینستاگرام می تواند مزایای به شرح زیر داشته باشد:

بینش یا اینستایت اینستاگرام

همه مشاغل از داده های تحلیلی بهره می برند و حساب اینستاگرام شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با حساب کسب و کار اینستاگرام خود، به Insights اینستاگرام دسترسی خواهید داشت که در آن می توانید مواردی مانند موارد زیر را مشاهده کنید:

  • جمعیت شناسی مخاطب
  • رفتار مخاطب
  • تجزیه و تحلیل برای پست های شما
  • تجزیه و تحلیل برای داستان های شما
    استفاده از داده ها برای هدایت استراتژی اینستاگرام به شما کمک می کند تا حساب کاربری خود را رشد دهید و محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما می خواهند ببینند.

گزینه های تماس

یکی دیگر از مزایای اکانت تجاری اینستاگرام، دکمه های گزینه تماس است که می توانید به طور خودکار به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید. می‌توانید نحوه ارتباط با شما از طریق تلفن، ایمیل یا آدرس فیزیکی را برای مخاطبان خود بسیار آسان کنید.

هنگامی که آنها روی “تماس” در نمایه شما کلیک می کنند، گزینه هایی که برای اطلاعات تماس تنظیم کرده اید نشان داده می شوند. سپس فالوور شما می‌تواند روشی را که می‌خواهد برای ارتباط با شما استفاده کند انتخاب کند:

تصویری از یک شماره تلفن و آدرس ایمیل قابل کلیک در اینستاگرام
تصویر از طریق @yycfoodtrucks

تبلیغات

پرداخت هزینه برای تبلیغات اینستاگرام یا تقویت پست اینستاگرام می تواند به شما کمک کند حساب خود را رشد داده و فروش بیشتری داشته باشید. با اکانت تجاری اینستاگرام خود، می توانید تبلیغات را مستقیماً در برنامه ایجاد کنید.

مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

امکان افزودن لینک در استوری ها

در حال حاضر، تنها مکان برای لینک قابل کلیک در اینستاگرام، داخل بیو شما است و به نظر نمی رسد این به این زودی ها تغییر کند. اسکرین شات از یک استوری اینستاگرام با فعال بودن قابلیت “swipe up” ویژه اکانت های تجاری با تعداد فالوورهای بالا است. از کشیدن انگشت به بالا برای پیوند دادن به صفحات فرود خارجی استفاده کنید.  حساب‌هایی با بیش از 10000 فالوور می‌توانند پیوندی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنند.

پاسخ های سریع

اگر پیام‌های مستقیم زیادی در مورد یک موضوع دریافت می‌کنید، می‌توانید پاسخ‌های سریع ایجاد کنید که اساساً یک پیام از پیش طراحی‌شده است که می‌توانید از طریق یک کلمه میانبر آن را فراخوانی کنید. این پاسخ از پیش تعیین شده به شما کمک می کند تا به دایرکت های بیشتری در کوتاه مدت پاسخ دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید