تاثیر رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی

تاثیر رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی

امروز با شما همراهان همیشگی فالوور پرو مرجع خرید فالوور ارزان

با برسی مقاله تاثیر رنگ ها در تبلیغات و بازاریابی

رنگ

رنگ ها هم به صورت محسوس و هم به صورت نامحسوس بر روی ادراک ما تاثر میگذارند که مثلا ایا این کالا یا محصول تازه است یا خیر یا حتی میتوانید حس اثر بخشی یک دارو را داشته باشد ! مثلا در دارو های ارام بخش برای تاثر بیش تر از رنگ های ابی استفاده میشود که علاوه بر اثر گذاری بیش تر به شما تلقین کند که ارامش بیشتری پیدا میکنید

شرکت های بزرگ و برند های معروف به صورت تخصصی بر روی روان شناسی رنگ ها کار میکنند و حتی برای این کار روان شناس نیز استهدام میکنند تا رنگ هایی را استفاده کنند که مشتری ترغیب به خرید شود یا اهداف برند در ان رنگ ها واضح باشد

چطور رنگ ها مارا مجبور به خرید میکنند؟

روانشناسی رنگ ها

رنگ ها ارتباط مستقیمی با خرید مشتریان دارند به صورتی که بیش از 85 درصد از مشتریان اولین دلیلشان برای خرید رنگ است و بیش از 90 درصد از خرید های ناگهانی بر اساس رنگ انجام میشود . تحقیقات نشان میدهد که 42 درصد از نظر مثبتی که یک کاربر درباره یک وب سایت پیدا میکند بر اساس رنگ است و استفاده نادرست از رنگ ها باعث میشود که دیگر کاربر به ان سایت سر نزند

تحقیقات روی رفتار مصرف‌کننده، روابط مشخصی بین تصمیم به خرید مشتری و رنگ‌هایی خاص پیدا کرده‌اند. شما هم می‌توانید هنگام برندسازی از این ارتباطاتِ ثابت شده استقاده کنید. بگذارید یک تقلب به شما برسانیم: رنگ‌های نارنجی، قرمز، آبی مایل به ارغوانی و مشکی سبب خرید ناگهانی می‌شوند و بسیار مناسب هستند . رنگ آبی تیره نیز خیال افرادی را که عاشق تخفیف‌گرفتن و چانه‌زدن هستند راحت می‌کند. اگر کالای ما پوشیدنی باشد، رنگ‌های ملایم‌تر مثل صورتی، آبی آسمانی یا نشانه‌ا‌ی از رز در آن می‌تواند اثرگذارتر باشد.

مشتریان به رنگ‌هایی که در تبلیغات می‌بینند، واکنش احساسی و حتی عاطفی  نشان می‌دهند. این واکنش‌های احساسی از برخی از انتظارات سرچشمه می‌گیرد. بخشی از این انتظارات به این دلیل است که مشتری برآورد می‌کند بین تصویر آن رنگ و برند مذکور چقدر تناسب وجود دارد. برای مثالبرند مک دونالد  از رنگ قرمز و زرد در لوگوی خود استفاده می‌کند و مشتریان به مرور زمان این دو رنگ را رنگ فست‌فود مقرون‌به‌صرفه درک کرده‌اند. حال اگر یک رستوران لوکس هم در لوگوی خود از همین دو رنگ استفاده کند، مشتریان احساس دوگانگی و عدم‌تناسب خواهند کرد.

مثالی دیگر در این خصوص می‌توان گفت: بسته‌بندی قهوه‌ای روشن ما را به یاد محصولات ارگانیک می‌اندازد. حال اگر در بسته‌بندی چیپس که محصولی غیرسالم است، از همین رنگ استفاده شود، در ذهن مشتری تناسبی ایجاد نمی‌کند یا فکر کنید یک برند لوازم ارایشی بانوان، درست در  زمانی که باید با رنگ‌های روشن حس پاکیزگی را به مشتری انتقال دهد، بسته‌بندی خود را مشکی یا قهوه‌ای کند!قهوه ای به مخاطب حس فاسد شدن را میدهد و در فروش ناموفق خواهد بود

برای بازگردانی پیج هک شده کلیک کنید

برای خرید لایک کلیک کنید

 

توسط | 2018-08-05T06:32:31+00:00 فوریه 27th, 2018|دسته‌بندی نشده|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه