بسیاری از افراد تصور می کنند که تعداد لایک ها یکی از اولین معیارهای اجتماعی است که عملکرد پست را نشان می دهد؛ اما در واقع کامنت ها در اینستاگرام هنوز به عنوان یک شاخص پیشرو برای بسیاری از برندها شناخته می شوند. کامنت های معنا دار از سوی مخاطبان واقعی، به افزایش اینگیجمنت پیج شما کمک می کند. همچنین مخاطبان و مشتریان می توانند از طریق کامنت ها نظرات مختلف را بررسی کرده و برای خرید یا استفاده از خدمات شما بهتر تصمیم گیری کنند.
روش های برای دریافت کامنت بیشتر در اینستاگرام
-
1. از برندها و صنایع دیگر الهام بگیرید.
از کجا الهام می گیرید؟ اگر فقط صنعت یا حلقه دوستان خود را دنبال می کنید، ایده های تازه ای پیدا نخواهید کرد. در عوض، زمانی را برای تحقیق و یافتن حسابهای الهامبخش برای دنبال کردن اختصاص دهید. این منابع را ترکیبی از صنعت خود، صنایع مرتبط و صنایعی که خارج از دایره شما هستند قرار دهید. حتی اگر پایگاه مشتری با شما یکسان نباشد، به احتمال زیاد میتوانید در استراتژی پستهای آنها الهام بگیرید تا آن را برای خودتان تعمیم دهید.
-
2. مسابقه مبتنی بر کامنت را اجرا کنید.
برخی از جذابترین محتوای اینستاگرام حول محور فروش و هدایا هستند. مردم دوست دارند در مسابقات شرکت کنند و هرچه راحت تر شرکت کنند، مشارکت بیشتری دریافت خواهید کرد.
برای اجرای یک مسابقه عکس مبتنی بر کامنت، به یکی از شرایط ورود نیاز دارید که آنها باید برای پست کامنت بگذارند. معمولاً دو شرط دیگر شامل دنبال کردن حساب کاربری و لایک کردن چندین پست است. حتما مسابقات دیجی کالا را دیده اید که با شرط تگ کردن چندین نفر از دوستانتان، می توانید در مسابقه شرکت کنید.
-
3. روی یک استراتژی هشتگ کار کنید.
یکی از سادهترین راهها برای جلب توجه ارگانیک، استفاده از هشتگها به نفع برندتان است. این به این معنی نیست که هر پست را با #بالا، #شگفت انگیز یا #مو تگ کنید. این به معنای انتخابی بودن در هشتگ های خود، چه برند و چه در صنعت است. هنگامی که یک هشتگ برند دارید، پیدا کردن محتوای مرتبط و تأثیرگذاران آسان تر است. هشتگهای صنعتی به شما کمک میکنند تا ببینید چه چیزی در زمینه شما ترند است و در آن حوزه کامنت دریافت کنید.
برای یافتن بهترین هشتگ ها برای خود، با مطالعه استراتژی های هشتگ شروع کنید. همچنین می توانید از تجزیه و تحلیل هایی مانند گزارش اینستاگرام Sprout استفاده کنید تا ببینید کدام هشتگ بیشترین تعامل را داشته است. برای فراتر رفتن از هشتگهایی که استفاده میکنید و فرصتهای بیشتری در صنعت خود پیدا میکنید، میتوانید از ابزار گوش دادن اجتماعی مانند Sprout استفاده کنید تا هشتگهایی را که ممکن است در پستهای برتر در جایگاه خود از دست داده باشید، تقویت کنید.
-
4. حساب های مناسب را تگ کنید.
در جایی که اعتبار دارد اعتبار بدهید. در صورت لزوم، پستها را تگ کنید و آنهایی را که با آنها کار میکنید در کپشن تگ کنید. به عنوان مثال، اگر محصولات یا افراد برجسته ای در عکس خود دارید، آنها را در پست تگ کنید. زمان کمی می گیرد و به سازندگان اعتبار می دهد. اغلب اوقات، این برچسب ها باعث می شود که مارک ها پست شما را دوست داشته باشند و روی آنها کامنت بگذارند. به عنوان مثال صدف بیوتی با شرکت در تولد ابی، می تواند او را تگ کرده و او را تشویق به گذاشتن کامنت کند.
-
5. درخواست تگ کردن یک دوست
تا به حال پستی در اینستاگرام دیده اید که به قدری جالب باشد که بخواهید آن را برای دوستان خود ارسال کنید؟ هنگامی که این اتفاق می افتد، شما معمولاً چند گزینه دارید: پیوند را کپی کنید و برای آنها پیامک کنید یا آن را از طریق دایرکت ارسال کنید. یکی دیگر از روش ها تگ کردن افراد می باشد.. اگر محتوایی دارید که جالب یا خنده دار است، درخواست از کاربران برای تگ کردن یک دوست یک مرحله آسان است. آنها احتمالاً قبلاً قصد داشتند شخصی را به هر حال تگ کنند.
-
مکان پست خود را تگ کنید.
بسیاری از افراد علاقه مند به اینستاگرام نیز از اینستاگرام برای تحقیق در مورد بهترین گزینه های غذا و نوشیدنی در یک رستوران استفاده می کنند. با باز کردن یک مکان برچسب گذاری شده، آنها به راحتی می توانند عکس های غذاهایی را که می خواهند امتحان کنند پیدا کنند. اگر محتوای شما خوب باشد، کامنت های اینستاگرام به صورت ارگانیک از طریق تگ مکان وارد می شوند.
-
کپشن های خود را به خوبی عکس های خود بسازید.
همه ما از قبل می دانیم که رسانه های عالی کلید ایجاد یک مخاطب واقعی هستند. اما در مورد کپشن همراه چطور؟ آن بخش را غیر ضروری قلمداد نکنید و سعی کنید با کلمات محتوای احساسی ایجاد کنید. با لحن و صدای مناسب، کپشن های شما میتوانند به اندازه عکسهای شما جذاب باشند.
ایجاد کپشن خوب در اولویت به معنای ایجاد توقع با مخاطبان است. آنها مشتاقانه منتظر کپشنهای پست بعدی هستند و زمان بیشتری را با پستهای شما میگذرانند. نوشتن کپشن های جذاب مهارتی است که می تواند در طول زمان توسعه یابد.
-
از میم ها و ترند ها استفاده کنید.
هنگامی از ترند ها یا میم ها به شکل استراتژیک استفاده می کنید، الگوهای رفتاری و روندها در پست ها نتایج جذابی را ایجاد می کنند. اکانت های گوناگونی در اینستاگرام برای الهام گرفتن وجود دارد اما برای گنجاندن آنها در حساب کاربری خود، ابتدا باید مطمئن شوید که مخاطبان مناسبی برای این کار دارید. این بدان معنی است که آنها در مورد فرهنگ شوخ طبعی میم آگاه هستند و اغلب در اینترنت هستند که وقتی میم را می بینند آن را تشخیص دهند. برای برخی از مارکها که این نوع طنز مناسب نیست، یک الگوی رفتاری میتواند بیشتر بیگانهکننده باشد تا مفید، بنابراین مطمئن شوید که قبل از اینکه با چیزی روبهرو یا ویروسی است، با مخاطبان خود هماهنگ باشید.
جمع بندی
در این مطلب از نکاتی که به افزایش تعداد کامنت اینستاگرام شما در هر پست کمک میکند؛ جمع آوری کرده ایم. ما اصولی مانند گرفتن عکس های خوب و ثابت بودن را نادیده گرفته ایم، اما همیشه ایده خوبی است که آنها را در ذهن داشته باشیم. این اصول اولیه برای کسب و کار اینستاگرام پایه و اساس استراتژی شما هستند، در حالی که این نکات تقویت کننده هایی هستند که می توانند به شما کمک کنند بیشترین بهره را از محتوای خود ببرید.