وبلاگ
مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام
مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام
نوامبر 25, 2018

مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی

معایب اکانت تجاری نسبت به عادی

درست است که ایجاد بیزینس پروفایل برای شما فایده های بسیاری دارد. اما محدودیت هایی هم برای شما ایجاد خواهد کرد. محدودیت هایی که در اکانت های شخصی (همان حساب های عادی اینستاگرام) با آنها روبرو نخواهید بود. برای اینکه کامل با مزایا و معایب اکانت های تجاری آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1.       اکانت های تجاری را نمی‌توانید خصوصی (private) کنید.

پروفایل‌های شخصی می‌توانند عمومی یا خصوصی باشند. اما امکان خصوصی کردن یک اکانت تجاری وجود ندارد. البته طبیعتاً یک برند نمی‌خواهد خصوصی باقی بماند، بلکه برعکس می‌خواهد بیشتر دیده شود. اما موقعیت‌های بخصوصی هم وجود دارند که ممکن است یک کسب و کار بخواهد با سخت‌گیری بیشتری فالوور بگیرد. در این حالت، استفاده از بیزینس پروفایل را پیشنهاد نمی‌کنم.

2.       امکان اتصال حساب تجاری به چند اکانت فیسبوک وجود ندارد.

بیزنس پروفایل می‌تواند تنها به یک صفحه فیسبوک متصل باشد، اما پروفایل شخصی می‌تواند به چندین صفحه متصل باشد. پس اگر برند شما چندین شاخه دارد که توسط صفحات مختلف فیسبوک از هم جدا هستند، فقدان این قابلیت را حس خواهید کرد! (ولی به شرط آنکه فیسبوک با مخاطبان کم فارسی خود برای شما مهم باشد.)

معایب اکانت تجاری اینستاگرام
در حالی که مزایای زیادی وجود دارد، معایبی نیز در حساب کاربری کسب و کار اینستاگرام وجود دارد که باید قبل از تغییر در نظر بگیرید.

نمی توان پیام های مستقیم را محدود کرد.

حتی اگر حساب‌های تجاری اینستاگرام به شما امکان می‌دهند راه‌هایی را برای مخاطبان خود فراهم کنید تا با شما تماس بگیرند، پیام‌های مستقیم باید یکی از این روش‌های تماس باقی بماند.

برخلاف اکانت Creator اینستاگرام، که در آن می‌توانید افرادی را که می‌توانند به شما پیام ارسال کنند، محدود کنید، این توانایی را از طریق حساب تجاری اینستاگرام ندارید.

اسکرین شات تنظیمات اینستاگرام برای غیرفعال کردن دایرکت پیام

حساب‌های سازنده به شما این امکان را می‌دهند که دایرکت های خود را محدود کنید تا اسپمی دریافت نکنید و تعداد پیام های ورودی را محدود کنید.

صفحات تجاری فیس بوک به صفحه اجازه می دهد پیام ها را خاموش کند، پس چرا این ویژگی به حساب های تجاری اینستاگرام ارائه نمی شود؟ مدیریت صندوق‌های ورودی و پلت‌فرم‌های پیام‌های مختلف می‌تواند بسیار وقت‌گیر باشد، و با مکان‌های بسیار زیادی که دنبال‌کنندگان شما به شما پیام می‌دهند (فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، ایمیل) احتمال زیادی وجود دارد که پیامی را از دست بدهید.

اینکه بتوانید نقطه تماس خود را ساده کنید، به از بین بردن احتمال از دست دادن پیام کمک می کند. متأسفانه برای حساب‌های تجاری در اینستاگرام، امکان محدود کردن پیام‌های مستقیم (هنوز) یک گزینه نیست، اما امیدواریم که به زودی یکی از آنها باشد.

مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

برای بازی پرداخت کنید.

کاربران اینستاگرام سال‌ها است که حدس می‌زنند که دسترسی آن‌ها به حساب‌های تجاری محدود است، زیرا آنها را مجبور می‌کند برای تبلیغات پول پرداخت کنند، که به معنای «پرداخت برای بازی» است. چیزی مشابه سال ها پیش در فیس بوک اتفاق افتاد، زمانی که اکانت بیزیتس ها متوجه شدند دسترسی آنها به شدت محدود است و تنها راه برای دستیابی به مخاطبان آنها افزایش پست ها بود.

تعامل کمتر در حساب‌های تجاری اینستاگرام می‌تواند ناشی از چیزهای مختلفی باشد (مانند افزایش رقابت، افراد بیشتر در پلت‌فرم و غیره)، بنابراین تعیین دلیل دقیق اینکه چرا بسیاری از کسب‌وکارها با این مشکل مواجه می‌شوند، دشوار است.

ویژگی ها برای همه در دسترس نیست.

یکی از محبوب ترین ویژگی های حساب کاربری تجاری اینستاگرام (به غیر از Insights Insights) این است که می توانید پیوندی را در استوری خود به شکل “Swipe up” قرار دهید. با این حال، این ویژگی برای حساب‌هایی با کمتر از 10000 فالوور در دسترس نیست، و برای کسب‌وکارهای کوچکی که قادر به سرمایه‌گذاری زمان و پول برای رشد حساب‌های خود نیستند، غیرقابل استفاده است.

 

مزایای اکانت تجاری در مقایسه با اکانت شخصی

اما در مقابله با معایبی که بالاتر گفتیم، اکانت بیزینس اینستاگرام می تواند مزایای به شرح زیر داشته باشد:

بینش یا اینستایت اینستاگرام

همه مشاغل از داده های تحلیلی بهره می برند و حساب اینستاگرام شما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با حساب کسب و کار اینستاگرام خود، به Insights اینستاگرام دسترسی خواهید داشت که در آن می توانید مواردی مانند موارد زیر را مشاهده کنید:

  • جمعیت شناسی مخاطب
  • رفتار مخاطب
  • تجزیه و تحلیل برای پست های شما
  • تجزیه و تحلیل برای داستان های شما
    استفاده از داده ها برای هدایت استراتژی اینستاگرام به شما کمک می کند تا حساب کاربری خود را رشد دهید و محتوایی را ایجاد کنید که مخاطبان شما می خواهند ببینند.

گزینه های تماس

یکی دیگر از مزایای اکانت تجاری اینستاگرام، دکمه های گزینه تماس است که می توانید به طور خودکار به پروفایل اینستاگرام خود اضافه کنید. می‌توانید نحوه ارتباط با شما از طریق تلفن، ایمیل یا آدرس فیزیکی را برای مخاطبان خود بسیار آسان کنید.

هنگامی که آنها روی “تماس” در نمایه شما کلیک می کنند، گزینه هایی که برای اطلاعات تماس تنظیم کرده اید نشان داده می شوند. سپس فالوور شما می‌تواند روشی را که می‌خواهد برای ارتباط با شما استفاده کند انتخاب کند:

تصویری از یک شماره تلفن و آدرس ایمیل قابل کلیک در اینستاگرام
تصویر از طریق @yycfoodtrucks

تبلیغات

پرداخت هزینه برای تبلیغات اینستاگرام یا تقویت پست اینستاگرام می تواند به شما کمک کند حساب خود را رشد داده و فروش بیشتری داشته باشید. با اکانت تجاری اینستاگرام خود، می توانید تبلیغات را مستقیماً در برنامه ایجاد کنید.

مزایا و محدودیت های اکانت تجاری نسبت به اکانت های عادی اینستاگرام

امکان افزودن لینک در استوری ها

در حال حاضر، تنها مکان برای لینک قابل کلیک در اینستاگرام، داخل بیو شما است و به نظر نمی رسد این به این زودی ها تغییر کند. اسکرین شات از یک استوری اینستاگرام با فعال بودن قابلیت “swipe up” ویژه اکانت های تجاری با تعداد فالوورهای بالا است. از کشیدن انگشت به بالا برای پیوند دادن به صفحات فرود خارجی استفاده کنید.  حساب‌هایی با بیش از 10000 فالوور می‌توانند پیوندی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنند.

پاسخ های سریع

اگر پیام‌های مستقیم زیادی در مورد یک موضوع دریافت می‌کنید، می‌توانید پاسخ‌های سریع ایجاد کنید که اساساً یک پیام از پیش طراحی‌شده است که می‌توانید از طریق یک کلمه میانبر آن را فراخوانی کنید. این پاسخ از پیش تعیین شده به شما کمک می کند تا به دایرکت های بیشتری در کوتاه مدت پاسخ دهید.

 

مقالات مرتبط

مارس 9, 2022
الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟

“اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی برای من اول نمایش داده شود؟” “چرا برخی از پست های من بیشتر از بقیه بازدید می کنند؟” “Instagram چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی را در Explore به من نشان دهد؟” این ها سوالاتی که است ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. ما […]

بیشتر بخوانید
مارس 7, 2022
از کجا فالوور اینستاگرام بخریم؟ معرفی بهترین سایت ها برای خرید فالوور واقعی

هرچه بیشتر لایک کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، فالوورهای بیشتری خواهید داشت. هرچه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، برندها و شرکت های بیشتری علاقه مند به حمایت از شما خواهند بود و حاضرند مبلغ زیادی را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به شما بپردازند. ارزش اکانت اینستاگرام هم برای صاحبان برند و […]

بیشتر بخوانید
دلایل کاهش تعداد لایک در اینستاگرام

عملکرد درونی اینستاگرام همیشه در حال تغییر است. همگام شدن با همه چیز ممکن است دشوار باشد. گاهی اوقات این تغییرات باعث می شود که این سوال را از خود بپرسید “چرا من ناگهان لایک کمتری در اینستاگرام دریافت می کنم؟” با توجه به اینکه لایک یکی از راه هایی است که به شما کمک […]

بیشتر بخوانید
مارس 5, 2022
ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

ساعت ها صرف برنامه ریزی و تولید محتوا برای اینستاگرام می کنید. برای لحظه‌ای کوتاه و پس از فشردن دکمه انتشار؛ باید نتایج زحمات خود را ببینید.  چگونه با انتشار محتوای عالی، فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید؟ هیچ راهنمای گام به گامی برای رشد اینستاگرام وجود ندارد. اما تکینک ها و ترفند هایی […]

بیشتر بخوانید
الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش فالوور

اگر می‌خواهید رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تا حد امکان تعامل (لایک، کامنت، ذخیره و کلیک) را افزایش دهید. اگر کنجکاو هستید که چگونه می توان این کار را در سال 2022 انجام داد؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. نحوه […]

بیشتر بخوانید
مارس 3, 2022
آموزش کسب فالوور در اینستا

چگونه می توانیم به صورت طبیعی در اینستاگرام فالورر جذب کنیم؟ در ادامه این مطلب چندین راهکار کاربردی برای این هدف به شما ارائه خواهیم داد. بهترین راهکار های کسب فالوور اینستاگرام 1. به افراد دلیلی بدهید که شما را دنبال کنند. به جای اینکه (یا علاوه بر) فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود […]

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین برنامه های افزایش فالوور

اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است. افراد و برندها به طور مداوم از این برنامه استفاده می کنند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و محبوبیت کسب کنند. به عبارت ساده، هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، محبوبیت بیشتری خواهید داشت.   معرفی […]

بیشتر بخوانید
مارس 1, 2022
چطور خرید فالوور اینستاگرام را انجام دهیم؟ + معرفی سایت های داخلی و خارجی خرید فالوور

راه اندازی یک کسب و کار در اقتصاد مدرن به این معنی است که باید از رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری استفاده کنید و صرف نظر از صنعت خود، می خواهید فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشته باشید. برای ایجاد فالوور، همیشه این گزینه وجود دارد که هر روز ساعت‌ها با حساب اینستاگرام خود کار […]

بیشتر بخوانید
فالورهای واقعی چه ویژگی هایی دارند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند نتایج باورنکردنی را برای برندهایی که به خوبی از آن استفاده می کنند؛ ایجاد کند. اما انتخاب اینفلوئنسر با فالوورهای واقعی برای بازدهی بالای کمپین بسیار اهمیت دارد. بنابرین پیش نیاز اصلی برای کار یک کمپین این است که از اینفلوئنسرهای واقعی برای انتشار پیام برند استفاده کند. افراد بی‌وجدان آنلاینی […]

بیشتر بخوانید
فوریه 27, 2022
بهترین ابزار های مدیریت پیج اینستاگرام

امروزه، اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی عادی نیست؛ زیرا، بسیاری از افراد با استفاده از این شبکه به توسعه کسب‌وکار خود پرداخته‌اند و خدمات و محصولاتشان را از این طریق به دیگران معرفی می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای جدید اینستاگرام، مدیریت این شبکه را آسان‌تر کرده است. در این مقاله سعی کرده‌‌ایم تا تعدادی از بهترین ابزارهای […]

بیشتر بخوانید
5 نکته برای جذب فالوور هدفمند در اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2010 با این ایده تأسیس شد که “هر فردی یک صدای بصری در درون دارد.” اینستاگرام در اصل یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس برای عکس‌های توله‌سگ‌ها و #foodporn بود، امروزه این شرکت به یک غول رسانه‌ای تبدیل شده است و به برندها و دنبال‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای زنده، استوری و […]

بیشتر بخوانید
فوریه 25, 2022
بهترین روش های افزایش کامنت اینستاگرام

بسیاری از افراد تصور می کنند که تعداد لایک ها یکی از اولین معیارهای اجتماعی است که عملکرد پست را نشان می دهد؛ اما در واقع کامنت ها در اینستاگرام هنوز به عنوان یک شاخص پیشرو برای بسیاری از برندها شناخته می شوند. کامنت های معنا دار از سوی مخاطبان واقعی، به افزایش اینگیجمنت پیج […]

بیشتر بخوانید