وبلاگ
چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟
چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟
فوریه 17, 2022

چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

حتما تا کنون درباره اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با عملکرد برتر شنیده‌اید، اما توصیه می کنیم قبل از استفاده از این روش برای تبلیغات، معایب و مشکلات آن را بدانید. جالب است بدانید که  67 درصد از برندها همچنان نگران کلاهبرداری اینفلوئنسرها هستند. اجتناب از کار با اینفلوئنسرهایی که فالوورهای فیک و لایک های فیک دارند؛ برای برندهایی که می خواهند بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرند، ضروری است. با اینکه فالوور های فیک در پلتفرم اینستاگرام بسیار زیاد هستند، اما تکنیک های گوناگونی به ما کمک می کند تا آن ها را شناسایی کنیم.چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

شناسایی لایک فیک در اینستاگرام یک مهارت ضروری برای پایه گذاری یک کمپین موفق است. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای یافتن اینفلوئنسرها است، اما قبل از وارد شدن به یک رابطه حرفه‌ای باید محتاط باشید. جالب است بدانید کلاهبرداری اینفلوئنسرها به برندها 1.3 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در ادامه این مطلب درباره شناسایی لایک و فالوور های فیک در اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم.

اکانت های فیک اینستاگرام چقدر واقعی به نظر می رسند؟

ابتدا بیایید بررسی کنیم که مردم چگونه حساب های فیک ایجاد می کنند تا دقیقاً بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید. ممکن است فکر کنید که در جستجوی اینفلوئنسر اینستاگرام، خودتان می توانید تفاوت بین یک حساب فیک و واقعی را تشخیص دهید، به عنوان مثال، ممکن است آنها صفر فالوور داشته باشند اما خود هزاران نفر را دنبال کنند، یا ممکن است عکس پروفایل یا بیوگرافی نداشته باشند. با این حال، در مورد اکانت های فیک اینستاگرام موارد بسیار بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

معمولا اکانت های فیک روند زیر را دنبال می کنند:

  • مرحله اول خرید فالوور است. معمولا حدود 3000-5000 در روز برای یک ماه. این تکنیک تعداد فالوورهای آنها را خیلی سریع به ده هزار تا افزایش می دهد.
  • سپس این اکانت ها شروع به پست گذاشتن می کنند تا لایک های فوری از حساب های واقعی دریافت کنند. هر پست 600-800 لایک از حساب هایی با 50 هزار دنبال کننده یا بیشتر دریافت می کند. همین امر را می توان با تعداد کامنت ها نیز دریافت.
  • آنها همچنین از یک ربات رشد خودکار در کنار ابزار مدیریت اینستاگرام استفاده خواهند کرد. این سیستم به جذب 300-500 فالوور در روز کمک می کند. حساب کاربری آنها شروع به جذب فالوورهای واقعی می کند که برخی از آنها ارگانیک هستند.
  • همچنین، این یک معیار دقیق برای بررسی میزان اطلاعاتی است که می‌خواهند فاش کنند یا پنهان کنند. آیا این اینفلوئنسر می تواند معیارهایی را در اختیار شما قرار دهد تا از ارزش بالقوه خود برای برند شما پشتیبانی کند؟

خواهید دید که علیرغم تعداد فالوورهای بسیار زیادشان، استوری های آن ها فقط بین 3000 تا 4000 بازدید را جذب می کند که این موضوع باید زنگ خطر را برای شما به صدا درآورد.

چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

روش های تشخیص لایک فیک

سازگاری محتوا

اینفلوئنسرهای واقعی اینستاگرام می دانند که برای حفظ نرخ تعامل بالا و به دست آوردن فالوورهای جدید به صورت ارگانیک، باید با پست های منظم سازگاری نشان دهند. برای اینفلوئنسرها استراحت کوتاهی از رسانه های اجتماعی غیرمعمول نیست، اما سازندگان معمولاً این موضوع را زودتر از موعد به دنبال کنندگان اعلام می کنند. آنها اهمیت ارتباط منظم و معتبر با مخاطبان خود را می دانند.

از طرف دیگر، حساب‌های اینفلوئنسر فیک اغلب حجم زیادی از محتوا را در مدت زمان کوتاهی ارسال می‌کنند و الگوهای ارسال بسیار متناقض را نشان می‌دهند. هنگام پیمایش در فید یک اینفلوئنسر، ببینید چند بار پست می‌گذارند (با بررسی تاریخ‌ها) و آیا شکاف بزرگ و غیرقابل توضیحی در فعالیت آن ها وجود دارد یا نه.

چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

مشارکت برندهای قبلی

یکی دیگر از اقدامات روشنگرانه، بررسی حمایت های مالی گذشته آنها است. خواهید دید که اینها با هشتگ های #ad، #spon یا #sponsored پست شده اند.

نگاه کنید تا ببینید آیا آنها با انتخاب های برند خود سازگار هستند یا خیر. اینفلوئنسر که به دنبال ایجاد یک جامعه طولانی مدت است، دنبال کنندگان را با محتوای نامربوط که به وضوح ارزشی برای بینندگان ایجاد نمی کند و تصویر آنها را ارزان می کند، اسپم نمی کند.

فالوورهای واقعی زمانی که یک اینفلوئنسر به هر وابستگی که سر راهشان می‌آید فشار می‌آورد، مدت زیادی نمی‌مانند. اینفلوئنسرهای موفق در فرآیند انتخاب خود محتاط هستند و باید برندهایی را پیدا کنند که با جامعه خود همسو باشد. اینفلوئنسرها محتوا و تبلیغات پولی را در اطراف جایگاه خاص خود به اشتراک خواهند گذاشت. با جستجوی اینکه آیا محتوای حمایت شده آنها با محتوای ارگانیک آنها مطابقت دارد، می توانید در مورد اعتبار یک تأثیرگذار اطمینان حاصل کنید. نگاه کنید تا انواع برندهایی که با آنها کار می کنند را ببینید. آیا آنها در همان جایگاه صنعتی قرار می گیرند؟ آیا فالوورهای آنها مشتاقانه با محتوا درگیر هستند؟ این جزئیات در مورد همکاری های اخیر برند آنها نشان می دهد که آیا آنها یک تأثیرگذار واقعی هستند یا یک حساب فیک.

آیا آنها مخاطبان خود را درک می کنند؟

اگر بعد از مراحل بالا همه چیز مثبت به نظر می رسد و مطمئن هستید که دارنده حساب در واقع واقعی است، ممکن است با تماس مستقیم با آنها اطمینان بیشتری داشته باشید. گفتگو با آنها در مورد جامعه خود نشان می دهد که چقدر برای ایجاد یک مخاطب آنلاین واقعی سرمایه گذاری کرده اند. آیا آنها می دانند فالوورهایشان چه می خواهند؟ آیا آنها اهمیت می دهند؟ یا اینکه موضوع ارسال سلفی پشت سلفی بدون فکر زیاد به خواسته های مخاطبان است.

نشانه واضح یک اینفلوئنسر واقعی این است که آنها مخاطبان خود را درک می کنند، سطح تعامل بالایی دارند و شاید برای تقویت جامعه خود جلساتی برگزار می کنند. اینستاگراممری که به طور ارگانیک فالوورهای خود را به دست نیاورده است، آنطور که باید با فالوورهای خود در ارتباط نیست و ممکن است برای حمایت از مشروعیت جامعه ای که ایجاد کرده است تلاش کند.

موقعیت فالوور

دلیل بررسی موقعیت جغرافیایی اغلب نسبتاً واضح است. اگر اینفلوئنسر بالقوه شما یک بلاگر مد مستقر در ملبورن است اما اکثر فالوورهای آنها در آسیا زندگی می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که آنها این فالوورها را خریداری کرده باشند.

توصیه می کنیم موقعیت جغرافیایی فالوورهای اینفلوئنسر را شناسایی کنید.

بررسی کنید تا ببینید ترافیک آنها از کجا می آید.

اینفلوئنسرهای معتبر رسانه های اجتماعی معمولاً در سایر پلتفرم ها و همچنین اینستاگرام فعال خواهند بود. اگر اکانت اینستاگرام سازنده‌ای را مشاهده کرده‌اید که می‌خواهید با او کار کنید، می‌توانید به حضور او در سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اسنپ چت، تیک‌توک یا یوتیوب نگاه کنید. بسیاری از اینفلوئنسرها همچنین یک وب سایت یا وبلاگ رسمی دارند که به حساب های رسمی رسانه های اجتماعی آنها پیوند دارد.

جستجوی کلی در گوگل نیز ایده خوبی است. اما فراموش نکنید که گوگل به خودی خود منبع قابل اعتمادی نیست. به عنوان مثال، برای یک اینستاگرامر فیک ایجاد یک صفحه ویکی پدیا فیک بسیار آسان است. با این حال، به دنبال شواهدی مبنی بر همکاری این فرد با سایر اینفلوئنسرها بگردید یا سعی کنید ببینید که آیا عکس‌های مشابه را بارها و بارها بازیافت می‌کند. همه اینفلوئنسرها در اینستاگرام حضور قوی ندارند، با این وجود، یافتن فعالیت در خارج از پلتفرم نشانگر خوبی برای صحت است.

کیفیت مشارکت اجتماعی

پست ها و نظرات اخیر اینفلوئنسر را بررسی کنید. آیا نظرات آنها محتوای معنادار را به اشتراک می گذارند، به نظرات قبلی مربوط می شوند یا به موضوع پست اشاره می کنند؟ یا بهتر است بگوییم این یک جریان از شست بالا، قلب های عاشقانه و اموجی های بی معنا است؟ این یکی از نشانه های فیک بودن فالوورها و لایک های یک پیج می باشد.

جمع بندی

شناسایی لایک و فالوور های فیک یک پیج، به ما کمک می کند که درباره تبلیغات یا اعتماد به پیج های اینستاگرامی کمی محتاط تر عمل کنیم. دراین مطلب به بررسی روش هایی پرداختیم که به شما کمک می کند تا سریعا تشخیص دهید که آیا فالوورهای یک پیج واقعی است یا نه.

مقالات مرتبط

مارس 9, 2022
الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟

“اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی برای من اول نمایش داده شود؟” “چرا برخی از پست های من بیشتر از بقیه بازدید می کنند؟” “Instagram چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی را در Explore به من نشان دهد؟” این ها سوالاتی که است ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. ما […]

بیشتر بخوانید
مارس 7, 2022
از کجا فالوور اینستاگرام بخریم؟ معرفی بهترین سایت ها برای خرید فالوور واقعی

هرچه بیشتر لایک کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، فالوورهای بیشتری خواهید داشت. هرچه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، برندها و شرکت های بیشتری علاقه مند به حمایت از شما خواهند بود و حاضرند مبلغ زیادی را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به شما بپردازند. ارزش اکانت اینستاگرام هم برای صاحبان برند و […]

بیشتر بخوانید
دلایل کاهش تعداد لایک در اینستاگرام

عملکرد درونی اینستاگرام همیشه در حال تغییر است. همگام شدن با همه چیز ممکن است دشوار باشد. گاهی اوقات این تغییرات باعث می شود که این سوال را از خود بپرسید “چرا من ناگهان لایک کمتری در اینستاگرام دریافت می کنم؟” با توجه به اینکه لایک یکی از راه هایی است که به شما کمک […]

بیشتر بخوانید
مارس 5, 2022
ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

ساعت ها صرف برنامه ریزی و تولید محتوا برای اینستاگرام می کنید. برای لحظه‌ای کوتاه و پس از فشردن دکمه انتشار؛ باید نتایج زحمات خود را ببینید.  چگونه با انتشار محتوای عالی، فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید؟ هیچ راهنمای گام به گامی برای رشد اینستاگرام وجود ندارد. اما تکینک ها و ترفند هایی […]

بیشتر بخوانید
الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش فالوور

اگر می‌خواهید رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تا حد امکان تعامل (لایک، کامنت، ذخیره و کلیک) را افزایش دهید. اگر کنجکاو هستید که چگونه می توان این کار را در سال 2022 انجام داد؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. نحوه […]

بیشتر بخوانید
مارس 3, 2022
آموزش کسب فالوور در اینستا

چگونه می توانیم به صورت طبیعی در اینستاگرام فالورر جذب کنیم؟ در ادامه این مطلب چندین راهکار کاربردی برای این هدف به شما ارائه خواهیم داد. بهترین راهکار های کسب فالوور اینستاگرام 1. به افراد دلیلی بدهید که شما را دنبال کنند. به جای اینکه (یا علاوه بر) فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود […]

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین برنامه های افزایش فالوور

اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است. افراد و برندها به طور مداوم از این برنامه استفاده می کنند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و محبوبیت کسب کنند. به عبارت ساده، هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، محبوبیت بیشتری خواهید داشت.   معرفی […]

بیشتر بخوانید
مارس 1, 2022
چطور خرید فالوور اینستاگرام را انجام دهیم؟ + معرفی سایت های داخلی و خارجی خرید فالوور

راه اندازی یک کسب و کار در اقتصاد مدرن به این معنی است که باید از رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری استفاده کنید و صرف نظر از صنعت خود، می خواهید فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشته باشید. برای ایجاد فالوور، همیشه این گزینه وجود دارد که هر روز ساعت‌ها با حساب اینستاگرام خود کار […]

بیشتر بخوانید
فالورهای واقعی چه ویژگی هایی دارند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند نتایج باورنکردنی را برای برندهایی که به خوبی از آن استفاده می کنند؛ ایجاد کند. اما انتخاب اینفلوئنسر با فالوورهای واقعی برای بازدهی بالای کمپین بسیار اهمیت دارد. بنابرین پیش نیاز اصلی برای کار یک کمپین این است که از اینفلوئنسرهای واقعی برای انتشار پیام برند استفاده کند. افراد بی‌وجدان آنلاینی […]

بیشتر بخوانید
فوریه 27, 2022
بهترین ابزار های مدیریت پیج اینستاگرام

امروزه، اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی عادی نیست؛ زیرا، بسیاری از افراد با استفاده از این شبکه به توسعه کسب‌وکار خود پرداخته‌اند و خدمات و محصولاتشان را از این طریق به دیگران معرفی می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای جدید اینستاگرام، مدیریت این شبکه را آسان‌تر کرده است. در این مقاله سعی کرده‌‌ایم تا تعدادی از بهترین ابزارهای […]

بیشتر بخوانید
5 نکته برای جذب فالوور هدفمند در اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2010 با این ایده تأسیس شد که “هر فردی یک صدای بصری در درون دارد.” اینستاگرام در اصل یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس برای عکس‌های توله‌سگ‌ها و #foodporn بود، امروزه این شرکت به یک غول رسانه‌ای تبدیل شده است و به برندها و دنبال‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای زنده، استوری و […]

بیشتر بخوانید
فوریه 25, 2022
بهترین روش های افزایش کامنت اینستاگرام

بسیاری از افراد تصور می کنند که تعداد لایک ها یکی از اولین معیارهای اجتماعی است که عملکرد پست را نشان می دهد؛ اما در واقع کامنت ها در اینستاگرام هنوز به عنوان یک شاخص پیشرو برای بسیاری از برندها شناخته می شوند. کامنت های معنا دار از سوی مخاطبان واقعی، به افزایش اینگیجمنت پیج […]

بیشتر بخوانید