چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

حتما تا کنون درباره اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال با عملکرد برتر شنیده‌اید، اما توصیه می کنیم قبل از استفاده از این روش برای تبلیغات، معایب و مشکلات آن را بدانید. جالب است بدانید که  67 درصد از برندها همچنان نگران کلاهبرداری اینفلوئنسرها هستند. اجتناب از کار با اینفلوئنسرهایی که فالوورهای فیک و لایک های فیک دارند؛ برای برندهایی که می خواهند بیشترین بهره را از سرمایه گذاری خود ببرند، ضروری است. با اینکه فالوور های فیک در پلتفرم اینستاگرام بسیار زیاد هستند، اما تکنیک های گوناگونی به ما کمک می کند تا آن ها را شناسایی کنیم.چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

شناسایی لایک فیک در اینستاگرام یک مهارت ضروری برای پایه گذاری یک کمپین موفق است. اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای یافتن اینفلوئنسرها است، اما قبل از وارد شدن به یک رابطه حرفه‌ای باید محتاط باشید. جالب است بدانید کلاهبرداری اینفلوئنسرها به برندها 1.3 میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در ادامه این مطلب درباره شناسایی لایک و فالوور های فیک در اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم.

اکانت های فیک اینستاگرام چقدر واقعی به نظر می رسند؟

ابتدا بیایید بررسی کنیم که مردم چگونه حساب های فیک ایجاد می کنند تا دقیقاً بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید. ممکن است فکر کنید که در جستجوی اینفلوئنسر اینستاگرام، خودتان می توانید تفاوت بین یک حساب فیک و واقعی را تشخیص دهید، به عنوان مثال، ممکن است آنها صفر فالوور داشته باشند اما خود هزاران نفر را دنبال کنند، یا ممکن است عکس پروفایل یا بیوگرافی نداشته باشند. با این حال، در مورد اکانت های فیک اینستاگرام موارد بسیار بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

معمولا اکانت های فیک روند زیر را دنبال می کنند:

  • مرحله اول خرید فالوور است. معمولا حدود 3000-5000 در روز برای یک ماه. این تکنیک تعداد فالوورهای آنها را خیلی سریع به ده هزار تا افزایش می دهد.
  • سپس این اکانت ها شروع به پست گذاشتن می کنند تا لایک های فوری از حساب های واقعی دریافت کنند. هر پست 600-800 لایک از حساب هایی با 50 هزار دنبال کننده یا بیشتر دریافت می کند. همین امر را می توان با تعداد کامنت ها نیز دریافت.
  • آنها همچنین از یک ربات رشد خودکار در کنار ابزار مدیریت اینستاگرام استفاده خواهند کرد. این سیستم به جذب 300-500 فالوور در روز کمک می کند. حساب کاربری آنها شروع به جذب فالوورهای واقعی می کند که برخی از آنها ارگانیک هستند.
  • همچنین، این یک معیار دقیق برای بررسی میزان اطلاعاتی است که می‌خواهند فاش کنند یا پنهان کنند. آیا این اینفلوئنسر می تواند معیارهایی را در اختیار شما قرار دهد تا از ارزش بالقوه خود برای برند شما پشتیبانی کند؟

خواهید دید که علیرغم تعداد فالوورهای بسیار زیادشان، استوری های آن ها فقط بین 3000 تا 4000 بازدید را جذب می کند که این موضوع باید زنگ خطر را برای شما به صدا درآورد.

چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

روش های تشخیص لایک فیک

سازگاری محتوا

اینفلوئنسرهای واقعی اینستاگرام می دانند که برای حفظ نرخ تعامل بالا و به دست آوردن فالوورهای جدید به صورت ارگانیک، باید با پست های منظم سازگاری نشان دهند. برای اینفلوئنسرها استراحت کوتاهی از رسانه های اجتماعی غیرمعمول نیست، اما سازندگان معمولاً این موضوع را زودتر از موعد به دنبال کنندگان اعلام می کنند. آنها اهمیت ارتباط منظم و معتبر با مخاطبان خود را می دانند.

از طرف دیگر، حساب‌های اینفلوئنسر فیک اغلب حجم زیادی از محتوا را در مدت زمان کوتاهی ارسال می‌کنند و الگوهای ارسال بسیار متناقض را نشان می‌دهند. هنگام پیمایش در فید یک اینفلوئنسر، ببینید چند بار پست می‌گذارند (با بررسی تاریخ‌ها) و آیا شکاف بزرگ و غیرقابل توضیحی در فعالیت آن ها وجود دارد یا نه.

چگونه لایک و فالوور فیک را تشخیص دهیم؟

مشارکت برندهای قبلی

یکی دیگر از اقدامات روشنگرانه، بررسی حمایت های مالی گذشته آنها است. خواهید دید که اینها با هشتگ های #ad، #spon یا #sponsored پست شده اند.

نگاه کنید تا ببینید آیا آنها با انتخاب های برند خود سازگار هستند یا خیر. اینفلوئنسر که به دنبال ایجاد یک جامعه طولانی مدت است، دنبال کنندگان را با محتوای نامربوط که به وضوح ارزشی برای بینندگان ایجاد نمی کند و تصویر آنها را ارزان می کند، اسپم نمی کند.

فالوورهای واقعی زمانی که یک اینفلوئنسر به هر وابستگی که سر راهشان می‌آید فشار می‌آورد، مدت زیادی نمی‌مانند. اینفلوئنسرهای موفق در فرآیند انتخاب خود محتاط هستند و باید برندهایی را پیدا کنند که با جامعه خود همسو باشد. اینفلوئنسرها محتوا و تبلیغات پولی را در اطراف جایگاه خاص خود به اشتراک خواهند گذاشت. با جستجوی اینکه آیا محتوای حمایت شده آنها با محتوای ارگانیک آنها مطابقت دارد، می توانید در مورد اعتبار یک تأثیرگذار اطمینان حاصل کنید. نگاه کنید تا انواع برندهایی که با آنها کار می کنند را ببینید. آیا آنها در همان جایگاه صنعتی قرار می گیرند؟ آیا فالوورهای آنها مشتاقانه با محتوا درگیر هستند؟ این جزئیات در مورد همکاری های اخیر برند آنها نشان می دهد که آیا آنها یک تأثیرگذار واقعی هستند یا یک حساب فیک.

آیا آنها مخاطبان خود را درک می کنند؟

اگر بعد از مراحل بالا همه چیز مثبت به نظر می رسد و مطمئن هستید که دارنده حساب در واقع واقعی است، ممکن است با تماس مستقیم با آنها اطمینان بیشتری داشته باشید. گفتگو با آنها در مورد جامعه خود نشان می دهد که چقدر برای ایجاد یک مخاطب آنلاین واقعی سرمایه گذاری کرده اند. آیا آنها می دانند فالوورهایشان چه می خواهند؟ آیا آنها اهمیت می دهند؟ یا اینکه موضوع ارسال سلفی پشت سلفی بدون فکر زیاد به خواسته های مخاطبان است.

نشانه واضح یک اینفلوئنسر واقعی این است که آنها مخاطبان خود را درک می کنند، سطح تعامل بالایی دارند و شاید برای تقویت جامعه خود جلساتی برگزار می کنند. اینستاگراممری که به طور ارگانیک فالوورهای خود را به دست نیاورده است، آنطور که باید با فالوورهای خود در ارتباط نیست و ممکن است برای حمایت از مشروعیت جامعه ای که ایجاد کرده است تلاش کند.

موقعیت فالوور

دلیل بررسی موقعیت جغرافیایی اغلب نسبتاً واضح است. اگر اینفلوئنسر بالقوه شما یک بلاگر مد مستقر در ملبورن است اما اکثر فالوورهای آنها در آسیا زندگی می کنند، احتمال زیادی وجود دارد که آنها این فالوورها را خریداری کرده باشند.

توصیه می کنیم موقعیت جغرافیایی فالوورهای اینفلوئنسر را شناسایی کنید.

بررسی کنید تا ببینید ترافیک آنها از کجا می آید.

اینفلوئنسرهای معتبر رسانه های اجتماعی معمولاً در سایر پلتفرم ها و همچنین اینستاگرام فعال خواهند بود. اگر اکانت اینستاگرام سازنده‌ای را مشاهده کرده‌اید که می‌خواهید با او کار کنید، می‌توانید به حضور او در سایر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر، اسنپ چت، تیک‌توک یا یوتیوب نگاه کنید. بسیاری از اینفلوئنسرها همچنین یک وب سایت یا وبلاگ رسمی دارند که به حساب های رسمی رسانه های اجتماعی آنها پیوند دارد.

جستجوی کلی در گوگل نیز ایده خوبی است. اما فراموش نکنید که گوگل به خودی خود منبع قابل اعتمادی نیست. به عنوان مثال، برای یک اینستاگرامر فیک ایجاد یک صفحه ویکی پدیا فیک بسیار آسان است. با این حال، به دنبال شواهدی مبنی بر همکاری این فرد با سایر اینفلوئنسرها بگردید یا سعی کنید ببینید که آیا عکس‌های مشابه را بارها و بارها بازیافت می‌کند. همه اینفلوئنسرها در اینستاگرام حضور قوی ندارند، با این وجود، یافتن فعالیت در خارج از پلتفرم نشانگر خوبی برای صحت است.

کیفیت مشارکت اجتماعی

پست ها و نظرات اخیر اینفلوئنسر را بررسی کنید. آیا نظرات آنها محتوای معنادار را به اشتراک می گذارند، به نظرات قبلی مربوط می شوند یا به موضوع پست اشاره می کنند؟ یا بهتر است بگوییم این یک جریان از شست بالا، قلب های عاشقانه و اموجی های بی معنا است؟ این یکی از نشانه های فیک بودن فالوورها و لایک های یک پیج می باشد.

جمع بندی

شناسایی لایک و فالوور های فیک یک پیج، به ما کمک می کند که درباره تبلیغات یا اعتماد به پیج های اینستاگرامی کمی محتاط تر عمل کنیم. دراین مطلب به بررسی روش هایی پرداختیم که به شما کمک می کند تا سریعا تشخیص دهید که آیا فالوورهای یک پیج واقعی است یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید