ساعت ها صرف برنامه ریزی و تولید محتوا برای اینستاگرام می کنید. برای لحظهای کوتاه و پس از فشردن دکمه انتشار؛ باید نتایج زحمات خود را ببینید. چگونه با انتشار محتوای عالی، فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید؟ هیچ راهنمای گام به گامی برای رشد اینستاگرام وجود ندارد. اما تکینک ها و ترفند هایی وجود دارد که به شما کمک میکند به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و دنبالکنندگان جدید را جذب کنید.
بهترین زمان خود را برای پست گذاشتن در اینستاگرام پیدا کنید.
بدیهی است که ما نمی توانیم به شما بگوییم چه زمانی بهترین تایم پست گذاشتن در اینستاگرام است زیرا با توجه به نوع مخاطب و محتوای پیج این موضوع فرق می کند. بگذارید یک مثال ساده بزنم. حتما تاکنون جدول پخش تلویزیون ها را دیده اید. برای تنظیم این جدول پخش، باید توجه کرد که مثلا کسی در ساعت هفت صبح فیلم سینمایی تماشا نمیکند! یا اینکه در ساعاتی که بچه ها مدرسه هستند؛ نباید زیاد بر روی کارتون مانور داد. برنامه پست های اینستاگرام نیست باید به همین منوال باشد.
بیشتر بخوانید:
ابتدا از Instagram Insights استفاده کنید تا بفهمید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند. روی دکمه «Insights» از اکانت تجاری اینستاگرام خود ضربه بزنید، به «مخاطب شما» بروید، سپس روی «See All» ضربه بزنید. از آنجا، به پایین بروید تا بیشترین زمان فعالیت مخاطبان خود را بیابید. Instagram Insights به شما کمک می کند بهترین زمان خود را برای ارسال پست پیدا کنید.
همچنین باید در نظر داشته باشید که محتوای شما چه زمانی بیشترین ارتباط را دارد. به عنوان مثال، یک ویدیوی دستور پخت گام به گام ممکن است در خارج از ساعات کاری بهتر عمل کند، زیرا افراد تمایل بیشتری به آشپزی دارند. از طرف دیگر، یک پست کافی شاپ ممکن است حوالی ساعت 2 بعد از ظهر به خوبی انجام شود. وقتی مردم دچار رکود بعد از ظهر می شوند. زمان های مختلف پست را آزمایش کنید و تعامل را دنبال کنید. این موضوع درست مانند آزمون و خطایی است که برنامه های تلوزیونی به آن دست یافته اند!
به طور مداوم پست کنید.
مطالعهای در سال ۲۰۲۱ روی ۱۴ صنعت نشان میدهد که کسبوکارها بهطور میانگین در هفته چهار پست اینستاگرامی را به اشتراک میگذارند. اما توصیه می کنیم حداقل یک بار در روز پست کنید. برندهایی که با پست های اینستاگرام وارد جریانی منظم می شوند، بهترین نتایج را می بینند. طبق یک مطالعه Tailwind، پروفایل هایی که روزانه پست می کنند سریعتر از آنهایی که کمتر پست می گذارند، فالوورهای اینستاگرام را جذب می کنند.با جدول زمانی الگوریتمی اینستاگرام، ثبات یک عنصر کلیدی برای دیده شدن پستهای شما است. اگر پستهای شما به طور منظم به اشتراک گذاشته میشوند و تعامل خوبی دارند، الگوریتم اینستاگرام احتمالاً پستهای شما را نزدیک به بالای فید دنبالکنندگان شما نشان میدهد.
البته همیشه کیفیت مهمتر از کمیت است. ارسال پست بیشتر لزوماً به معنی نرخ تعامل بالاتر نیست. بر ایجاد محتوایی تمرکز کنید که با مخاطبان هدف شما طنین انداز شود.
ابزارهای برنامه ریزی اینستاگرام به شما این امکان را می دهند که بدون نگرانی در مورد پست کردن مستقیم از برنامه هر روز به طور مداوم پست کنید. نگاهی به نحوه برنامه ریزی پست های اینستاگرام برای صرفه جویی در زمان و افزایش تعامل بیندازید تا ابزارهای برنامه ریزی اینستاگرام مورد علاقه ما (رایگان و پولی) را همراه با نکات زمان بندی کشف کنید.
نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام را بیاموزید.
بسیاری از کاربران اینستاگرام در ابتدا از تغییر از فید زمانی به جدول زمانی رتبه بندی شده وحشت داشتند. با این حال، از زمان تغییر، میانگین پست توسط 50٪ بیشتر از قبل دنبال کننده دیده می شود. بنابراین، یاد بگیرید که چگونه الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید. در عوض، بر یادگیری نحوه استفاده از سیستم به نفع خود تمرکز کنید.
شش عامل وجود دارد که تعیین می کند چه چیزی در جدول زمانی هر فرد نشان داده می شود:
علاقه: اینستاگرام فکر می کند که یک شخص چقدر پست را بر اساس فعالیت قبلی لایک می کند.
به موقع بودن: پست چقدر جدید است.
رابطه: حساب هایی که فرد به طور منظم با آنها در ارتباط است.
فرکانس: هر چند وقت یک بار یک فرد از برنامه اینستاگرام استفاده می کند.
موارد زیر: پستهایی از حسابهایی که شخص دنبال میکند.
استفاده: یک فرد چقدر در اینستاگرام وقت می گذراند.
هدف الگوریتم اینستاگرام ارائه بهترین محتوا برای هر کاربر است. بنابراین، در حالی که شش عامل جداگانه ممکن است نگران کننده به نظر برسد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم ایجاد کنید.
انواع محتوا را آزمایش کنید.
اینستاگرام خیلی بیشتر از عکس است. در طول سالها، این اپلیکیشن راههای زیادی را برای اشتراکگذاری محتوا در پلتفرم معرفی کرده است. ترکیب آن با انواع محتوا یکی از بهترین راهها برای به دست آوردن فالوورهای بیشتر در اینستاگرام است، زیرا این فرصت را به شما میدهد که با طیف وسیعتری از افراد ارتباط برقرار کنید.
به یاد داشته باشید: الگوریتم به علاقه نگاه می کند و تلاش می کند تا انواع محتوایی را که اغلب با آنها در تعامل هستند را به مردم نشان دهد. بنابراین، اگر یک نفر بیشتر از سایر انواع پستها، ریلیز های اینستاگرام را لایک و کامنت بگذارد، احتمالاً ریلیز های بیشتری را در فید اینستاگرام خود میبیند. با این حال، اگر شخص دیگری بیشتر با استوری ها تعامل داشته باشد، نوع محتوای بیشتری را در جدول زمانی خود مشاهده خواهد کرد.
صدای برند خود را پیدا کنید و محتوای منحصر به فرد ایجاد کنید.
مردم کسب و کار شما را در رسانه های اجتماعی دنبال نمی کنند تا بتوانند موارد فروش را ببینند. آنها از برند شما پیروی می کنند زیرا از شخصیت شما و محتوایی که ایجاد می کنید لذت می برند.
چیزی که برای یک کسب و کار مناسب است ممکن است با برند شما مناسب نباشد – حتی زمانی که در صنایع مشابه هستید. بنابرین سعی کنید با آزمون و خطا و تفکر خلاقانه بتوانید بهترین محتوای متناسب با پیج خود را پیدا کنید.از خود بپرسید که می خواهید لحن شما چگونه باشد. خنده دار؟ آموزنده؟ بازیگوش؟ بدبینانه؟ شخصیت شما باید منعکس کننده چیزی باشد که به آن علاقه دارید. با محتوای اینستاگرام خود به چه موضوعاتی می پردازید؟ هر چیزی که در حساب تجاری خود به اشتراک می گذارید باید شخصیت و اعتقادات برند شما را نشان دهد.حساب تجاری خود را به عنوان یک شخص در نظر بگیرید. یک شخصیت برای حساب طراحی کنید و دستورالعمل های برندسازی ایجاد کنید تا بتوانید ثابت قدم بمانید. دستورالعمل های برندسازی باید شامل یادداشت هایی در مورد لحن، سبک و ارزش ها به همراه رنگ ها و فونت های برند شما باشد.
جمع بندی
اگر می خواهید رشد ثابت اینستاگرام داشته باشید، باید به طور منظم محتوای با کیفیت به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. در حالی که رسانه های اجتماعی تکه تکه برای حساب های شخصی خوب است، کسب و کارها باید استراتژیک تر باشند. تمام تاکتیکهایی که توضیح دادیم به شما کمک میکنند فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید.