چه محتوایی باعث افزایش لایک در اینستاگرام می شود؟

چه محتوایی باعث افزایش لایک در اینستاگرام می شود؟

تعامل  در اینستاگرام تقریباً جام مقدس برای بازاریابان رسانه های اجتماعی است. این پلتفرم هر لحظه محبوب تر می شود و کاربران آن توجه زیادی به محتوای برندهای برتر دارند.

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک؛  از آرایشگاه‌ها، بوتیک‌های مد، تا کافه‌ها و رستوران‌ها،  بیشتر موفقیت خود را مدیون اینستاگرام هستند. آن‌ها کاربرانی را پیدا کرده‌اند که پست‌های خود را لایک کرده، نظر می‌دهند و به اشتراک می‌گذارند، که به جذب مشتریان جدیدی کمک می‌کند که در غیر این صورت هرگز آنها را پیدا نمی‌کردند. ما در ادامه این مطلب به بررسی نکاتی می پردازیم که به شما کمک می کند تا لایک های خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهید. تمرکز این مطلب بر روی تولید محتوا می باشد.

چه محتوایی باعث افزایش لایک در اینستاگرام می شود؟

چه محتوایی باعث افزایش لایک می شود؟

  1. از تمامی امکانات اینستاگرام استفاده کنید.

الگوریتم اینستاگرام در واقع اکانت هایی را اولویت بندی می کند که از همه ابزارها استفاده می کنند و واقعیت این است که این ربات ها روز به روز باهوش تر می شوند! و منطقی است. اینستاگرام می خواهد محتوای متنوع و جالب تر را تشویق کند. اگر شرکت نمی خواست شما از آن استفاده کنید، آن همه زمان و هزینه را صرف توسعه فناوری جدید نمی کرد! بنابرین توصیه می کنیم که از تمامی امکانات اینستاگرام برای جلب توجه ربات ها و الگوریتم ها بهره بگیرید.

  1. روزانه از استوری اینستاگرام استفاده کنید.

الگوی نمایش پست ها و استوری ها در اینستاگرام تا حد زیادی به سلیقه مخاطب بستگی دارد و بدیهی است که اگر شما سالی یکبار استوری یا پست بگذاید، چندان جذابیتی برای مخاطب نخواهید داشت. بنابرین حتما سعی کنیدد محتوای جذاب روزمره خود را با مخاطبان شیر کنید.

  1. از فرمت های ویدیویی مختلف استفاده کنید.

ویدئو به طور متوسط ​​نسبت به سایر انواع پست تعامل بیشتری ایجاد می کند. بنابرین سعی کنید از تمامی امکانات ویدئویی اینستاگرام بهره بگیرید. به عنوان مثال ریلز ها، لایو و IGTV از گزینه هایی است که می توانید از آن ها استفاده کنید.

همانطور که در بالا ذکر شد، استوری ها پس از 24 ساعت ناپدید می شوند. بنابراین توصیه می کنیم از پست کردن استوری های ویدئویی خودداری کنید زیرا کوتاه مدت هستند.

احتمالاً می خواهید از هر دو فرمت به طور نیمه منظم استفاده کنید. و اینکه کدام پست را برای یک پست مشخص انتخاب می‌کنید به آنچه که امیدوارید به دست آورید بستگی دارد: واقعاً به بهترین راه برای بیان داستان خود فکر کنید. آیا این ویدیو در یک بومرنگ جالب خواهد بود یا یک ریلز. قبل از اینکه ویدیوی خود را بسازید یک قدم به عقب بردارید و به هدف پشت آن فکر کنید.

  1. پست های اینستاگرام را برای زمان هایی که بیشترین کاربر در اینستاگرام فعال هستند برنامه ریزی کنید.

این نکته قدیمی، اما خوب است. «بهترین زمان برای پست گذاشتن در…» را در گوگل جستجو کنید و نتایج آن را برای اینستاگرام، توییتر، فیس بوک، لینکدین به کار ببندید.  اساساً هر شبکه اجتماعی ارزش توجه کردن را دارد.

همچنین توصیه هایی برای بهترین زمان برای ارسال در این شبکه ها خواهید یافت. و از آنجایی که مردم برای یافتن این زمان‌های ایده‌آل – بر اساس انواع مطالعات – به زحمت افتاده‌اند، چرا از این فرصت استفاده نکنیم؟

تفاوت بزرگ اینستاگرام این است که تا همین اواخر، نمی‌توانستید آن پست‌ها را زمان‌بندی کنید. بنابراین اگر می‌خواهید محتوا را در لحظه‌ای عالی به اشتراک بگذارید، اساساً باید در دسترس می‌بودید تا هر زمان که لازم بود، «ارسال» را بزنید.

به لطف تغییر API از اینستاگرام، ابزارهایی مانند Later، Buffer و HubSpot اکنون به شما امکان می دهند پست ها را زودتر از موعد برنامه ریزی کنید. این بدان معناست که می توانید مطمئن باشید که همیشه محتوا را در بهترین لحظه ممکن به اشتراک می گذارید!

داشتن زمان مناسب مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. به گفته تیلور، الگوریتم اینستاگرام به پست هایی که تعامل سریعی دارند پاسخ مثبت می دهد. اگر مخاطبان شما زودتر با محتوای شما درگیر شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن پست در فیدهای افراد بیشتری ظاهر شود و این به معنای مشارکت بیشتر است.

بنابراین بهترین زمان برای ارسال چه زمانی است؟ پاسخ این سوال برای هر اکانت متفاوت است، اما خوشبختانه امکانات اینستایت اینستاگرام به شما امکان می دهد تا به صورت حدودی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را بیابید. پست در زمان مناسب به نوعی الگوریتم اینستاگرام را برای شما هک می کند و به تعامل بیشتر منجر می شود.

5. در پست و استوری گذاشتن زیاده روی نکنید.

رسانه های اجتماعی می توانند بسیار وسوسه انگیز باشند. به عنوان مثال اگر می‌دانستید که یک پست اینستاگرام برابر با 10 لایک یا پنج بازدید از صفحه اصلی شما است؛ ممکن بود تمام روز را در اینستاگرام تنها پست بگذارید.

در واقع، این دقیقاً همان رفتاری است که برخی افراد با رسانه های اجتماعی دارند. اما واقعیت این است که شبکه های اجتماعی غیر قابل پیش بینی هستند. بازاریابی اجتماعی با بازدهی کاهشی همراه است. شما نمی توانید چندین بار پست کنید و امیدوار باشید که نتایج ثابتی را ببینید. شما همچنین نمی توانید فقط یک بار در هفته پست بگذارید و از کسی انتظار داشته باشید که کوچکترین توجهی به شما داشته باشد. بنابراین تعادل وجود دارد.

و تنها راه برای یافتن تعادل مناسب برای برند خود، آزمایش آن است. اگر فقط یک بار در روز پست می گذارید، سعی کنید دو بار در روز به مدت یک هفته پست بگذارید. و سپس سعی کنید یک روز در میان پست کنید. در نهایت؛ اگر این موضوع برای اینستاین شما تفاوت ایجاد می‌کند راه حل مناسبی است. . به اینستایت کلی خود در هفته نگاه کنید و بفهمید چه چیزی برای شما بهتر است.

چه محتوایی باعث افزایش لایک در اینستاگرام می شود؟

  1. راه های جدیدی برای تعامل با جامعه خود بیابید.

نکته بعدی همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ است – یک استراتژی بسیار محبوب در اینستاگرام. این نکته برای برندهایی است که یا پول ندارند یا تمایل به ایجاد این کمپین های پولی ندارند.

چهار نمونه عالی از انواع محتوا برای تعامل بیشتر به شرح زیر می باشد:

  • پشت صحنه: دنبال کنندگان را پشت پرده بگیرید و به آنها لحظاتی را از آخرین محصولات یا کمپین بازاریابی خود نشان دهید. آنها را به مشارکت و پاسخ دادن تشویق کنید و از این طریق تعامل ایجاد کنید.
  • تصاحب: اجازه دهید یک شریک، یک کارمند یا حتی یک مشتری کنترل پیج را در دست بگیرد و طعم خود را به حساب شما ببخشد.

اگر واقعاً سپردت اکانت به افراد غریبه کمی دلهره‌آور است، می‌توانید با افراد شبکه خود مصاحبه یا ویدیوهای نزدیک انجام دهید.

  • مسابقات: اگر ایجاد حجم زیادی از محتوای اینستاگرام به تنهایی کار دشواری است، مسابقات می تواند راهی عالی برای تشویق فالوورها برای مشارکت باشد. به‌علاوه، رقابت‌ها طبیعتاً جذاب هستند، زیرا معمولاً از کاربران می‌خواهید کاری انجام دهند تا شرکت کنند. بنابراین، اگر مسابقه خود را به خوبی برنامه ریزی کنید، می توانید انتظار نرخ مشارکت عالی را داشته باشید.
  • آموزش: شما می خواهید دنبال کنندگان به تخصص و مهارت برند شما اعتماد کنند و به آن ایمان داشته باشند. و شما می توانید استعدادهای خود را با آموزش به دیگران ثابت کنید. آموزش شما می‌تواند شامل نکات و ترفندهای ساده یا حتی دموهای عمیق محصول باشد تا به دنبال‌کنندگان نشان دهد که چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید.

جمع بندی

این نوع محتوای ساده به شما امکان می دهد تا راحت تر با فالوورها ارتباط برقرار کنید، که امیدواریم آنها را تشویق کند تا با شما تعامل بیشتری داشته باشند و برند شما را در چشم مخاطبین ارتقا دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید