اگر پای دردودل کسب و کار های بزرگ بنشینید، به شما می گویند که چه قدر مدیریت یک پیج سخت و طاقت فرسا است! اکانتهای حرفهای اینستاگرام برای کسبوکارها طراحی شدهاند تا بیزینس خود را با حضور آنلاین در فضای اینستاگرام با آسودگی خاطر رشد دهند. اما یک علتی که باعث می شود مدیریت صفحه تجاری سخت باشد، گزینه های متعددی است که اینستاگرام برای حساب شما پیشنهاد می دهد. ما در ادامه این مطلب درباره این ویژگی ها و ضرورت مدیریت پیج اینستاگرام صحبت خواهیم کرد.
اکانت اینستاگرام حرفه ای چیست؟
اگر میخواهید یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام ایجاد کنید، میتوانید این مراحل را دنبال کنید: تنظیمات > حساب > تغییر به حساب حرفهای
مدیریت پیج اینستاگرام چه وضایفی دارد؟
ادمین شخصی است که یک صفحه را مدیریت می کند. این شخص می تواند محتوا تولید کند، به نظرات و تبلیغات کاربران پاسخ دهد.ادمین باید اطلاعات خوبی در مورد این شبکه اجتماعی داشته باشدو یعنی به خوبی با این برنامه آشنایی داشته باشید و امکانات مختلف آن را بشناسید. علاوه بر این ادمین موظف است که در حوزه های زیرخودش را اپدیت نگه دارد:
- شناسایی رقبا:
یکی از مهمترین وظایف یک ادمین این است که رقبا را به خوبی بشناسد و بتواند به خوبی با مدیر صفحه مشورت کند.
- آشنایی با روش های تبلیغات:
یک ادمین باید تمامی روش های تبلیغات در اینستاگرام را بداند و مناسب ترین نوع را با توجه به حرفه خود انتخاب کند. تبلیغات با کمک اینفلوئنسرهای اینستاگرام، وبلاگ نویسان اینستاگرام یا تبلیغات در صفحاتی با تعداد فالوور بالا رایج ترین روش تبلیغات در اینستاگرام است.
- جذب و افزایش شمار فالورها
کسب درآمد در اینستاگرام بدون افزایش فالوور امکان پذیر نیست. ادمین باید از روش های مختلفی برای جذب فالوور استفاده کند.
- شناسایی رقبای بزرگ در حوزه فعالیتی بیزینس
یکی از مهمترین وظایف یک ادمین این است که بزرگ ترین و حرفه ای ترین رقبای خود را بشناسد و از نقاط قوت آنها ایده بگیرد و سعی کند نقاط ضعف آنها را برطرف کند.
- نحوه استفاده از هشتگ ها و کپشن های اینستاگرام:
مهمترین ابزار تبلیغات حرفه ای در اینستاگرام این است که ادمین با نحوه نوشتن کپشن و هشتگ آشنا باشد.
- استفاده از امکانات اینستاگرام:
ویژگی هایی مانند Story، Live و IGTV از مهمترین ابزارهای گسترش کسب و کار در اینستاگرام هستند.
- پاسخ به نظرات و پیام های کاربران:
مهمترین وظیفه ادمین این است که بتواند با کاربران تعامل داشته باشد و حس اعتماد را در آنها ایجاد کند. بنابراین او باید به خوبی بداند که چگونه به نظرات پاسخ دهد.
ضرورت استفاده از خدمات ادمین اینستاگرام چیست؟
ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که چه ضرورتی دارد که یک ادمین استخدام کنم؟ مگر خودم به تنهایی نمی توانم از پس یک پیج اینترنتی بربیایم؟
باید توجه داشته باشید که اغلب افراد دچار این اشتباه می شوند. بدیهی است که عظمت و بزرگی یک پیج از پشت صفحه گوشی قابل مشاهده نیست اما یکبار یک کمپین علیه بیزینس شما راه بیفتد؛ آن گاه متوجه سطح دشوار این کار خواهید شد!
دلایل مختلفی برای اضافه کردن ادمین به صفحه وجود دارد. ممکن است یک صفحه آنقدر فالوور داشته باشد که نتواند به تنهایی آن را مدیریت کند.
همچنین ممکن است صاحب کسب و کاری به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده باشد و آشنایی چندانی با فعالیت های تجاری در اینستاگرام نداشته باشد و برای مدیریت صفحه به فردی به نام ادمین اینستاگرام نیاز داشته باشد.
در اینستاگرام، شما این امکان را دارید که از بین یک حساب شخصی یا یک حساب حرفه ای یکی را انتخاب کنید.
دو نوع حساب حرفه ای برای انتخاب وجود دارد:
- حساب تجاری – بهترین برای مشاغل، مترجمان آزاد و طراحان
- حساب سازنده – بهترین برای تأثیرگذاران، هنرمندان و افراد مشهور
با داشتن یک حساب کاربری حرفهای، میتوانید به ویژگیهای بیشتری برای مدیریت کسبوکارتان مانند بخش اینسایت اینستاگرام دسترسی داشته باشید. این ابزارها می توانند به شما در درک بهتر مخاطبان و عملکرد محتوای خود کمک کنند.
از ویژگی هایی که با یک حساب کاربری حرفه ای اینستاگرام به آنها دسترسی خواهید داشت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- 1. پیوند دادن به یک صفحه تجاری فیس بوک
با یک صفحه پیوندی، میتوانید نقشهایی مانند ادمینها و ویرایشگرانی را که میتوانند به مدیریت حساب اینستاگرام شما دسترسی داشته باشند اختصاص دهید.
همچنین بخوانید: بهترین وب سایت برای خرید فالوور
- 2. اینسایت اینستاگرام
همچنین با یک حساب کاربری حرفه ای به اطلاعات اینسایت اینستاگرام دسترسی پیدا می کنید. این ویژگی اطلاعات اضافی از جمله اینسایت در مورد دنبال کنندگان و پست های شما را ارائه می دهد. همچنین میتوانید پستها را بر اساس تعامل رتبهبندی کنید و شناسایی کنید که کدام پستها به رشد شما کمک میکنند.
- 3. اطلاعات تماس اضافی
حساب های حرفه ای می توانند راه ارتباطی گوناگون را به صفحه خود اضافه کنند. این روش های ارتباطی می تواند شامل مسیرها، شماره تلفن یا آدرس ایمیل باشد. اگر آدرس فیزیکی دارید که میخواهید نمایش دهید، در زیر توضیحات اکانت شما نشان داده میشود.
- 4. امکان اضافه کردن یک برچسب جدید
یک حساب کاربری حرفه ای دارای یک برچسب دسته است که مستقیماً در زیر عکس پروفایل قرار دارد. این دسته از دسته صفحه پیوند شده فیس بوک شما پیروی می کند. شما میتوانید پس از راهاندازی، برچسب دسته خود را در نمایه خود نمایش یا پنهان کنید.
شما با اضافه کردن یک برچسب جدید در صفحه تان؛ به مخاطبان خود اطلاعات بیشتری درباره کسب و کار تان نشان میدهید.
- 5. یک صندوق ورودی ثانویه راه اندازی کنید
با یک حساب حرفه ای به صندوق ورودی با دو تب دسترسی خواهید داشت: اصلی و عمومی. این می تواند به شما کمک کند پیام ها و اعلان هایی را که دریافت می کنید بر اساس اولویت مرتب کنید. با این کار دیگر درگیر پاسخ دهی به دایرکت ها یا گم کردن محتواهای اصلی نخواهید بود.
یک صندوق ورودی ثانویه راهاندازی کنید و دو برگه عمومی و اصلی داشته باشید تا به شما در مرتبسازی دایرکت ها کمک کند.
- 6. درخواست های رتبه بندی شده
میتوانید درخواستهای پیام جدید را از حسابهایی که دنبال نمیکنید بر اساس تاریخ دریافت یا حسابهای برتر مرتب کنید.
هر اکاتای می تواند به یک حساب کاربری حرفه ای در اینستاگرام تبدیل شود. و با وجود ابزارها و ویژگیهای اضافی موجود، جای تعجب نیست که بسیاری از افراد حسابهای تجاری و سازندگان را در اینستاگرام انتخاب میکنند.
اکنون که با کلیت ویژگی ها و دشواری های مدیریت یک پیج اینستاگرامی آشنا شدید، بیایید دوباره وضایف یک مدیریت پیج اینستاگرام را با یکدیگر مرور کنیم:
- حتماً باید با قوانین اینستاگرام آشنا باشید.
- باید بلد باشید که چطور با بخشهای مختلف این برنامه کار کنید.
- انواع محتواهایی که میشود در اینستاگرام تولید کرد را بشناسید و توانایی تولید آنها را هم داشته باشید. (مثل: پست، استوری، IGTV و …)
- باید روشهای افزایش فالوور را بلد باشید.
- سعی کنید خرید فالوور اینستاگرام انجام دهید
- ضروری است که اصول هشتگگذاری را بدانید.
- حتماً باید نحوه تعامل با مخاطب را بشناسید.
- حتی لازم است تبلیغات در اینستاگرام را بلد باشید.
نتیجه گیری
مدیریت صفحات اینستاگرام حرفه ای کار سختی است و یک نفر به تنهایی نمی تواند این کار را انجام دهد همچنین کسب و کارها برای داشتن زمان کافی برای تولید محتوای مفید و تعامل با کاربران به کمک یک ادمین اینستاگرام نیاز دارند. در این مطلب به صورت خلاصه به دشوارهای مدیریت پیج اینستاگرام و وضایف یک ادمین در این راستا پرداختیم. شما با استخدام یک مدیر پیج اینستاگرام می توانید به راحتی بیزینس خود را گسترش دهید.