الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟

“اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی برای من اول نمایش داده شود؟”

“چرا برخی از پست های من بیشتر از بقیه بازدید می کنند؟”

“Instagram چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی را در Explore به من نشان دهد؟”

این ها سوالاتی که است ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. ما قصد داریم در ادامه این مطلب با کمک راهنمای خود اینستاگرام؛ درباره الگوریتم های اینستاگرام و به ویژه الگوریتم لایک اینستاگرام صحبت کنیم.

“الگوریتم” چیست؟

یکی از اصلی‌ترین تصورات غلطی که باید در همین ابتدا برطرف کنیم، وجود «الگوریتم» است. اینستاگرام یک الگوریتم ندارد که بر کارهایی که افراد در برنامه انجام می دهند و نمی بینند نظارت کند. اینستاگرام از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای مختلفی استفاده می‌کند که هر کدام هدف خاص خود را دارند. اینستاگرام می خواهد از زمان شما بهترین استفاده را ببرد و معتقد است استفاده از فناوری برای شخصی سازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است.

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 راه اندازی شد،  یک جریان واحد از عکس ها به ترتیب زمانی بود. اما با پیوستن افراد بیشتر و اشتراک گذاری بیشتر افراد، دیدن همه چیز برای اکثر مردم غیرممکن شد، چه رسد به همه پست هایی که به آنها اهمیت می دادند. تا سال 2016، مردم 70٪ از تمام پست های خود را در فید از دست داده بودند، از جمله تقریبا نیمی از پست های مربوط به ارتباطات نزدیک خود. بنابراین اینستاگرام یک فید را ایجاد و معرفی کرد که پست‌ها را بر اساس آنچه که بیشتر به آن اهمیت می‌دهید رتبه‌بندی می‌کرد.

هر بخش از برنامه – Feed، Explore، Reels – از الگوریتم خاص خود استفاده می کند که متناسب با نحوه استفاده افراد از آن است. مردم تمایل دارند در Stories به دنبال نزدیک ترین دوستان خود بگردند، اما می خواهند چیز کاملا جدیدی را در Explore کشف کنند. اینستاگرام چیزها را بر اساس نحوه استفاده افراد از آنها در بخش های مختلف برنامه به طور متفاوتی رتبه بندی می کند.

چگونه صفحه اکسپلورر دسته بندی می شود؟

اکسپلورر برای کمک به کشف چیزهای جدید طراحی شده است. این شبکه از توصیه‌هایی تشکیل شده است که با فید و داستان‌ها بسیار متفاوت است، جایی که اکثریت قریب به اتفاق آنچه می‌بینید از حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید.

باز هم، اولین قدمی که اینستاگرام در راستای الگوریتم ها برمیدارد، تعریف مجموعه ای از پست ها برای رتبه بندی است. الگوریتم ها برای یافتن عکس‌ها و ویدیوهایی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، به سیگنال‌هایی مانند پست‌هایی که در گذشته لایک کرده‌اید، ذخیره کرده‌اید و درباره آن‌ها نظر داده‌اید نگاه می‌کند. فرض کنید اخیراً تعدادی عکس از آشپز پیراشکی سانفرانسیسکو کتای بی (@dumplingclubsf) را پسندیده اید. سپس این موضوع بررسی می شود که که چه کسی عکس‌های کتی را دوست دارد، و سپس به چه اکانت‌های دیگری علاقه‌مند است. شاید افرادی که کتی را دوست دارند، در SF dim sum spot @dragonbeaux باشند. در این صورت، دفعه بعد که کاوش را باز می‌کنید، ممکن است عکس یا ویدیویی از @dragonbeaux برای شما نمایان شود. در عمل، این بدان معناست که اگر به کوفته‌ها علاقه دارید، ممکن است پست‌هایی درباره موضوعات مرتبط مانند gyoza و dim sum مشاهده کنید، بدون اینکه الگوریتم ها لزوما متوجه شوند که محتوای پست ها چیست.

هنگامی که گروهی از عکس‌ها و ویدیوهایی پیدا شد که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، آن‌ها بر اساس میزان علاقه‌ای که تصور می شود به هر یک از آنها علاقه مند هستید، مرتب می‌شوند، دقیقاً مانند نحوه رتبه‌بندی فید و داستان‌ها. بهترین راه برای حدس زدن اینکه چقدر به چیزی علاقه مند هستید این است که پیش بینی کنید چقدر احتمال دارد کاری با آن پست انجام دهید. مهم‌ترین اقداماتی که در اکسپلورر پیش بینی می شود شامل لایک کردن، ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری است. مهم ترین سیگنال هایی که برای اینستاگرام بسیار اهمیت دارد عبارت است از:

  • اطلاعات در مورد پست: در اینجا اینستاگرام به بررسی میزان محبوبیت یک پست می پردازد. اینها سیگنال هایی مانند تعداد و سرعت لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری و ذخیره یک پست توسط افراد دیگر هستند. اهمیت این سیگنال‌ها در Explore بیشتر از Feed یا Stories است.
  • سابقه تعامل شما با فردی که پست کرده است: به احتمال زیاد این پست توسط شخصی به اشتراک گذاشته شده است که هرگز نامش را نشنیده اید، اما اگر با آنها تعامل داشته باشید، این حس را به ما می دهد که چقدر ممکن است به مطالبی که آنها به اشتراک گذاشته اند علاقه مند باشید.
  • فعالیت شما: اینها علائمی هستند مانند پست‌هایی که دوست داشته‌اید، ذخیره کرده‌اید یا روی آن‌ها نظر داده‌اید و چگونه در گذشته با پست‌هایی در Explore تعامل داشته‌اید.

امکانات و قابلیت های ویژه اکانت تجاری اینستا |business profile

  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است: اینها سیگنال هایی هستند مانند اینکه چند بار افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشته اند تا به یافتن محتوای قانع کننده از طیف گسترده ای از افراد کمک کنند.
    افرادی را که در کاوش می‌بینید دنبال نمی‌کنید، که وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، پویایی را تغییر می‌دهد. اگر دوستی که دنبال می‌کنید چیزی توهین‌آمیز به اشتراک می‌گذارد و آن را در فید خود می‌بینید، این بین شما و دوستتان است. اگر چیزی توهین‌آمیز در کاوش از کسی می‌بینید که هرگز نامش را نشنیده‌اید، وضعیت متفاوت است.

به همین دلیل است که علاوه بر دستورالعمل‌های انجمن شبکه های اجتماعی، اینستاگرام نیز قوانینی برای اکسپلورر نیز دارد. این موارد شامل مواردی مانند اجتناب از پست‌های بالقوه ناراحت‌کننده یا حساس می‌شود، برای مثال، هدف اینستاگرام این است که محتوایی که مصرف دخانیات یا استعمال دخانیات را تبلیغ می‌کند در Explore نشان داده نشود.

جمع بندی

اگر شما نیز مانند سایر کسب و کارها یک صفحه اینستاگرام برای برندتان باز کرده‌ اید، باید اخیرا متوجه برخی تغییرات الگوریتم های اینستاگرام شده باشید. الگوریتم جدید اینستاگرام به تازگی برای بسیاری مشکل درست کرده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که اولویت اینستاگرام برای نشان دادن پست و استوری‌های جدید به کاربران چیست. ما در این پست به بررسی مهم ترین الگوریتم های اینستاگرام برای لایک پرداختیم. شما برای خرید لایک در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید از خدمات فالوور پرو نیز کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید