وبلاگ
الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟
الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟
مارس 9, 2022

الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟

“اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی برای من اول نمایش داده شود؟”

“چرا برخی از پست های من بیشتر از بقیه بازدید می کنند؟”

“Instagram چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی را در Explore به من نشان دهد؟”

این ها سوالاتی که است ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. ما قصد داریم در ادامه این مطلب با کمک راهنمای خود اینستاگرام؛ درباره الگوریتم های اینستاگرام و به ویژه الگوریتم لایک اینستاگرام صحبت کنیم.

“الگوریتم” چیست؟

یکی از اصلی‌ترین تصورات غلطی که باید در همین ابتدا برطرف کنیم، وجود «الگوریتم» است. اینستاگرام یک الگوریتم ندارد که بر کارهایی که افراد در برنامه انجام می دهند و نمی بینند نظارت کند. اینستاگرام از الگوریتم‌ها، طبقه‌بندی‌کننده‌ها و فرآیندهای مختلفی استفاده می‌کند که هر کدام هدف خاص خود را دارند. اینستاگرام می خواهد از زمان شما بهترین استفاده را ببرد و معتقد است استفاده از فناوری برای شخصی سازی تجربه شما بهترین راه برای انجام این کار است.

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار در سال 2010 راه اندازی شد،  یک جریان واحد از عکس ها به ترتیب زمانی بود. اما با پیوستن افراد بیشتر و اشتراک گذاری بیشتر افراد، دیدن همه چیز برای اکثر مردم غیرممکن شد، چه رسد به همه پست هایی که به آنها اهمیت می دادند. تا سال 2016، مردم 70٪ از تمام پست های خود را در فید از دست داده بودند، از جمله تقریبا نیمی از پست های مربوط به ارتباطات نزدیک خود. بنابراین اینستاگرام یک فید را ایجاد و معرفی کرد که پست‌ها را بر اساس آنچه که بیشتر به آن اهمیت می‌دهید رتبه‌بندی می‌کرد.

هر بخش از برنامه – Feed، Explore، Reels – از الگوریتم خاص خود استفاده می کند که متناسب با نحوه استفاده افراد از آن است. مردم تمایل دارند در Stories به دنبال نزدیک ترین دوستان خود بگردند، اما می خواهند چیز کاملا جدیدی را در Explore کشف کنند. اینستاگرام چیزها را بر اساس نحوه استفاده افراد از آنها در بخش های مختلف برنامه به طور متفاوتی رتبه بندی می کند.

چگونه صفحه اکسپلورر دسته بندی می شود؟

اکسپلورر برای کمک به کشف چیزهای جدید طراحی شده است. این شبکه از توصیه‌هایی تشکیل شده است که با فید و داستان‌ها بسیار متفاوت است، جایی که اکثریت قریب به اتفاق آنچه می‌بینید از حساب‌هایی است که دنبال می‌کنید.

باز هم، اولین قدمی که اینستاگرام در راستای الگوریتم ها برمیدارد، تعریف مجموعه ای از پست ها برای رتبه بندی است. الگوریتم ها برای یافتن عکس‌ها و ویدیوهایی که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، به سیگنال‌هایی مانند پست‌هایی که در گذشته لایک کرده‌اید، ذخیره کرده‌اید و درباره آن‌ها نظر داده‌اید نگاه می‌کند. فرض کنید اخیراً تعدادی عکس از آشپز پیراشکی سانفرانسیسکو کتای بی (@dumplingclubsf) را پسندیده اید. سپس این موضوع بررسی می شود که که چه کسی عکس‌های کتی را دوست دارد، و سپس به چه اکانت‌های دیگری علاقه‌مند است. شاید افرادی که کتی را دوست دارند، در SF dim sum spot @dragonbeaux باشند. در این صورت، دفعه بعد که کاوش را باز می‌کنید، ممکن است عکس یا ویدیویی از @dragonbeaux برای شما نمایان شود. در عمل، این بدان معناست که اگر به کوفته‌ها علاقه دارید، ممکن است پست‌هایی درباره موضوعات مرتبط مانند gyoza و dim sum مشاهده کنید، بدون اینکه الگوریتم ها لزوما متوجه شوند که محتوای پست ها چیست.

هنگامی که گروهی از عکس‌ها و ویدیوهایی پیدا شد که ممکن است به آن‌ها علاقه داشته باشید، آن‌ها بر اساس میزان علاقه‌ای که تصور می شود به هر یک از آنها علاقه مند هستید، مرتب می‌شوند، دقیقاً مانند نحوه رتبه‌بندی فید و داستان‌ها. بهترین راه برای حدس زدن اینکه چقدر به چیزی علاقه مند هستید این است که پیش بینی کنید چقدر احتمال دارد کاری با آن پست انجام دهید. مهم‌ترین اقداماتی که در اکسپلورر پیش بینی می شود شامل لایک کردن، ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری است. مهم ترین سیگنال هایی که برای اینستاگرام بسیار اهمیت دارد عبارت است از:

  • اطلاعات در مورد پست: در اینجا اینستاگرام به بررسی میزان محبوبیت یک پست می پردازد. اینها سیگنال هایی مانند تعداد و سرعت لایک کردن، نظر دادن، اشتراک گذاری و ذخیره یک پست توسط افراد دیگر هستند. اهمیت این سیگنال‌ها در Explore بیشتر از Feed یا Stories است.
  • سابقه تعامل شما با فردی که پست کرده است: به احتمال زیاد این پست توسط شخصی به اشتراک گذاشته شده است که هرگز نامش را نشنیده اید، اما اگر با آنها تعامل داشته باشید، این حس را به ما می دهد که چقدر ممکن است به مطالبی که آنها به اشتراک گذاشته اند علاقه مند باشید.
  • فعالیت شما: اینها علائمی هستند مانند پست‌هایی که دوست داشته‌اید، ذخیره کرده‌اید یا روی آن‌ها نظر داده‌اید و چگونه در گذشته با پست‌هایی در Explore تعامل داشته‌اید.

امکانات و قابلیت های ویژه اکانت تجاری اینستا |business profile

  • اطلاعات در مورد شخصی که پست کرده است: اینها سیگنال هایی هستند مانند اینکه چند بار افراد در چند هفته گذشته با آن شخص تعامل داشته اند تا به یافتن محتوای قانع کننده از طیف گسترده ای از افراد کمک کنند.
    افرادی را که در کاوش می‌بینید دنبال نمی‌کنید، که وقتی با مشکلی مواجه می‌شوید، پویایی را تغییر می‌دهد. اگر دوستی که دنبال می‌کنید چیزی توهین‌آمیز به اشتراک می‌گذارد و آن را در فید خود می‌بینید، این بین شما و دوستتان است. اگر چیزی توهین‌آمیز در کاوش از کسی می‌بینید که هرگز نامش را نشنیده‌اید، وضعیت متفاوت است.

به همین دلیل است که علاوه بر دستورالعمل‌های انجمن شبکه های اجتماعی، اینستاگرام نیز قوانینی برای اکسپلورر نیز دارد. این موارد شامل مواردی مانند اجتناب از پست‌های بالقوه ناراحت‌کننده یا حساس می‌شود، برای مثال، هدف اینستاگرام این است که محتوایی که مصرف دخانیات یا استعمال دخانیات را تبلیغ می‌کند در Explore نشان داده نشود.

جمع بندی

اگر شما نیز مانند سایر کسب و کارها یک صفحه اینستاگرام برای برندتان باز کرده‌ اید، باید اخیرا متوجه برخی تغییرات الگوریتم های اینستاگرام شده باشید. الگوریتم جدید اینستاگرام به تازگی برای بسیاری مشکل درست کرده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که اولویت اینستاگرام برای نشان دادن پست و استوری‌های جدید به کاربران چیست. ما در این پست به بررسی مهم ترین الگوریتم های اینستاگرام برای لایک پرداختیم. شما برای خرید لایک در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید از خدمات فالوور پرو نیز کمک بگیرید.

مقالات مرتبط

الگوریتم لایک اینستاگرام چیست؟

“اینستاگرام چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی برای من اول نمایش داده شود؟” “چرا برخی از پست های من بیشتر از بقیه بازدید می کنند؟” “Instagram چگونه تصمیم می گیرد که چه چیزی را در Explore به من نشان دهد؟” این ها سوالاتی که است ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد. ما […]

بیشتر بخوانید
مارس 7, 2022
از کجا فالوور اینستاگرام بخریم؟ معرفی بهترین سایت ها برای خرید فالوور واقعی

هرچه بیشتر لایک کنید و در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، فالوورهای بیشتری خواهید داشت. هرچه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، برندها و شرکت های بیشتری علاقه مند به حمایت از شما خواهند بود و حاضرند مبلغ زیادی را برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به شما بپردازند. ارزش اکانت اینستاگرام هم برای صاحبان برند و […]

بیشتر بخوانید
دلایل کاهش تعداد لایک در اینستاگرام

عملکرد درونی اینستاگرام همیشه در حال تغییر است. همگام شدن با همه چیز ممکن است دشوار باشد. گاهی اوقات این تغییرات باعث می شود که این سوال را از خود بپرسید “چرا من ناگهان لایک کمتری در اینستاگرام دریافت می کنم؟” با توجه به اینکه لایک یکی از راه هایی است که به شما کمک […]

بیشتر بخوانید
مارس 5, 2022
ترفند افزایش فالوور در اینستاگرام

ساعت ها صرف برنامه ریزی و تولید محتوا برای اینستاگرام می کنید. برای لحظه‌ای کوتاه و پس از فشردن دکمه انتشار؛ باید نتایج زحمات خود را ببینید.  چگونه با انتشار محتوای عالی، فالوورهای بیشتری در اینستاگرام به دست آورید؟ هیچ راهنمای گام به گامی برای رشد اینستاگرام وجود ندارد. اما تکینک ها و ترفند هایی […]

بیشتر بخوانید
الگوریتم های اینستاگرام برای افزایش فالوور

اگر می‌خواهید رتبه خود را با الگوریتم اینستاگرام بهبود بخشید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تا حد امکان تعامل (لایک، کامنت، ذخیره و کلیک) را افزایش دهید. اگر کنجکاو هستید که چگونه می توان این کار را در سال 2022 انجام داد؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. نحوه […]

بیشتر بخوانید
مارس 3, 2022
آموزش کسب فالوور در اینستا

چگونه می توانیم به صورت طبیعی در اینستاگرام فالورر جذب کنیم؟ در ادامه این مطلب چندین راهکار کاربردی برای این هدف به شما ارائه خواهیم داد. بهترین راهکار های کسب فالوور اینستاگرام 1. به افراد دلیلی بدهید که شما را دنبال کنند. به جای اینکه (یا علاوه بر) فقط اعتبار، شعار یا ارزش پیشنهادی خود […]

بیشتر بخوانید
معرفی بهترین برنامه های افزایش فالوور

اینستاگرام با بیش از 500 میلیون کاربر فعال روزانه یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است. افراد و برندها به طور مداوم از این برنامه استفاده می کنند تا به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و محبوبیت کسب کنند. به عبارت ساده، هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، محبوبیت بیشتری خواهید داشت.   معرفی […]

بیشتر بخوانید
مارس 1, 2022
چطور خرید فالوور اینستاگرام را انجام دهیم؟ + معرفی سایت های داخلی و خارجی خرید فالوور

راه اندازی یک کسب و کار در اقتصاد مدرن به این معنی است که باید از رسانه های اجتماعی برای جذب مشتری استفاده کنید و صرف نظر از صنعت خود، می خواهید فالوورهای زیادی در اینستاگرام داشته باشید. برای ایجاد فالوور، همیشه این گزینه وجود دارد که هر روز ساعت‌ها با حساب اینستاگرام خود کار […]

بیشتر بخوانید
فالورهای واقعی چه ویژگی هایی دارند؟

اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند نتایج باورنکردنی را برای برندهایی که به خوبی از آن استفاده می کنند؛ ایجاد کند. اما انتخاب اینفلوئنسر با فالوورهای واقعی برای بازدهی بالای کمپین بسیار اهمیت دارد. بنابرین پیش نیاز اصلی برای کار یک کمپین این است که از اینفلوئنسرهای واقعی برای انتشار پیام برند استفاده کند. افراد بی‌وجدان آنلاینی […]

بیشتر بخوانید
فوریه 27, 2022
بهترین ابزار های مدیریت پیج اینستاگرام

امروزه، اینستاگرام دیگر یک شبکه اجتماعی عادی نیست؛ زیرا، بسیاری از افراد با استفاده از این شبکه به توسعه کسب‌وکار خود پرداخته‌اند و خدمات و محصولاتشان را از این طریق به دیگران معرفی می‌کنند. خوشبختانه ابزارهای جدید اینستاگرام، مدیریت این شبکه را آسان‌تر کرده است. در این مقاله سعی کرده‌‌ایم تا تعدادی از بهترین ابزارهای […]

بیشتر بخوانید
5 نکته برای جذب فالوور هدفمند در اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2010 با این ایده تأسیس شد که “هر فردی یک صدای بصری در درون دارد.” اینستاگرام در اصل یک برنامه اشتراک‌گذاری عکس برای عکس‌های توله‌سگ‌ها و #foodporn بود، امروزه این شرکت به یک غول رسانه‌ای تبدیل شده است و به برندها و دنبال‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا ویدیوهای زنده، استوری و […]

بیشتر بخوانید
فوریه 25, 2022
بهترین روش های افزایش کامنت اینستاگرام

بسیاری از افراد تصور می کنند که تعداد لایک ها یکی از اولین معیارهای اجتماعی است که عملکرد پست را نشان می دهد؛ اما در واقع کامنت ها در اینستاگرام هنوز به عنوان یک شاخص پیشرو برای بسیاری از برندها شناخته می شوند. کامنت های معنا دار از سوی مخاطبان واقعی، به افزایش اینگیجمنت پیج […]

بیشتر بخوانید