
علت بالا نرفتن تعداد فالوور در اینستاگرام
راکد بودن تعداد فالوورها و عدم افزایش یا کاهش آن ها در اینستاگرام نشانه این است که چیزی باید تغییر کند. اولین کاری که اکثر ادمین های رسانه های اجتماعی، اینفلوئنسرها و به طور کلی کسب و کارها در صورت گیر افتادن انجام می دهند این است که در زمان دیگری پست بگذارند تا ببینند آیا این کار تغییری ایجاد می کند یا نه. سپس سعی میکنند از هشتگ استفاده نکنند، یک ساعت پس از اشتراکگذاری عکس، هشتگ پست کنند، سعی کنند چند روز استراحت کنند و به همین ترتیب ادامه می دهند.
بسیاری از این مثالها ممکن است در کوتاهمدت کمک کنند، اما این تغییرات موانع واقعی را که جذب فالوورهای واقعی را با نرخ ثابت دشوار میکند، برطرف نمیکند.
اگر در حال خواندن این مطلب هستید و از حساب اینستاگرام خود برای تجارت یا افزایش فالوور استفاده می کنید، اما تجزیه و تحلیل ندارید، همین الان اینسایت بیزینس خود را فعال کنید. وقتی حساب کاربری خود را به صورت ارگانیک رشد می دهید، مهم نیست که چه اتفاقی می افتد، راکد ماندن اتفاق می افتد. تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که آماده باشید و بدانید که چه مراحل بعدی را باید بردارید.
علت بالا نرفتن تعداد فالوور در اینستاگرام
1. استفاده نکردن از هشتگ ها به روش صحیح (یا اصلاً استفاده نکردن از آنها)
ترکیب مناسب هشتگ ها به شما کمک می کند تا زمانی که هنوز در حال رشد هستید به افراد جدید دسترسی پیدا کنید. هشتگها عکس شما را به انجمنهای هدفمند، جایگاهها و کلیدواژههایی مرتبط میسازند که مردم آنها جستجو میکنند. همان طور که می دانید شما تنها مجاز به استفاده از 30 هشتگ هستید بنابرین باید در انتخاب آن ها دقت و ظرافت داشته باشید.
اکثر کسب و کارها و اینفلوئنسرها با انتخاب هشتگهایی که خیلی «عمومی» هستند، خراب میشوند، به این معنی که در حال حاضر پستهای زیادی در آنها وجود دارد و محتوای آنها در زیر هر چیز دیگری مدفون میشود. هیچ کس آن را نخواهد دید. مثلا #اینستاگود 875 میلیون پست داره! خیلی بزرگتر از آن است که کسی که می خواهید هدف قرار دهید دیده شود.
بخش دیگر بازی هشتگ (و مکانی آسان برای خراب کردن) این است که هر بار که پست می کنید هشتگ ها را تغییر می دهید تا با عکس مرتبط باشند. هشتگ های شما باید با محتوایی که هر روز به اشتراک می گذارید تغییر کند. اگر سعی کردهاید هشتگهایتان را تغییر دهید، اما مطمئن هستید که «شادوبن» شدهاید یا آنها کار نمیکنند – فقط به این معنی است که باید ترکیبهای جدید را امتحان کنید یا شاید هشتگها مشکلی نداشته باشند.
2. عدم استفاده از CTAS کافی در کپشن و بیو
اگر هرگز به فالوورهای خود نگویید که در واقع یک کسب و کار در پشت حساب اینستاگرام شما وجود دارد … چه فکری می کنند؟
یک CTA (تماس برای اقدام) به دنبال کنندگان شما می گوید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهند. برای کسبوکارها، «گام بعدی» باید ثبتنام در خبرنامه، رفتن به وبسایت یا خرید محصول/خدمت شما باشد. گفتن به فالوورها برای لایک کردن، نظر دادن، پاسخ به یک سوال، تگ کردن یک دوست یا به اشتراک گذاری یک پست نیز CTAهای خوبی هستند، اما لزوما ربطی به کسب و کار شما ندارند.
شما 150 کاراکتر برای بیوگرافی خود در پروفایل اینستاگرام خود دارید (متنی که وقتی شخصی به حساب شما نگاه می کند زیر عکس نمایه شما ظاهر می شود). در 150 کاراکتر یا کمتر، باید به فالوورها بگویید که چه کار می کنید، روی چه موضوعاتی تمرکز می کنید و چرا باید روی آن لینک کلیک کنند. اگر به دنبال کنندگان خود دلیلی برای کلیک کردن بر روی آن لینک ندهید، احتمال اینکه آنها به تنهایی این کار را انجام دهند بسیار اندک است.
شما باید لینک های خود را در بیو قرار دهید، اما همچنین باید آن را در زیرنویس پستها و در استوریهای خود ذکر کنید. باز هم، اگر این کار را نکنید، فالوورهای شما وقت خود را برای یادگیری همه چیز در مورد تجارت شما تلف نمی کنند. این بر عهده شماست که به آنها دلیل بیاورید.
اکنون به بیوی خود نگاه کنید.
- آیا به دنبال کنندگان این امکان را می دهد که بدانند کسب و کار شما چه می کند؟
- آیا به دنبال کنندگان این امکان را می دهد که بدانند چه نوع محتوایی را در این پروفایل ارائه می کنید؟
- آیا به دنبال کنندگان دلیل قانع کننده ای برای کلیک بر روی آن پیوند بیو می دهد؟
اگر موارد بالا را انجام نداد، وقت آن رسیده است که تغییراتی در پروفایل خود ایجاد کنید.
3. نداشتن استراتژی یا برنامه برای اینستاگرام
متأسفانه، اینستاگرام پس از افزایش به 100 هزار فالوور و فراتر از آن، به شما جایزه نمی دهد!. این شما هستید که باید یک استراتژی یا برنامه ای برای اینستاگرام ارائه دهید که با مدل کسب و کار شما منطقی باشد. همه مشاغل متعلق به اینستاگرام نیستند. اما اگر میتوانید راهی فکر کنید که داشتن یک فالوور بزرگ در اینستاگرام به شما کمک میکند، خواه این به معنای سرنخهای بیشتر باشد، توانایی کار با برندها یا فقط اعتبار، شروع خوبی دارید. بدون استراتژی یا برنامه ریزی برای محتوای خود، دلیلی برای حضور در اینستاگرام وجود ندارد. برای داشتن یک استراتژی اینستاگرام، با هدف شروع کنید.
هدف اصلی اینستاگرام شما و اینکه چگونه آن هدف مستقیماً از رشد کسب و کار شما حمایت می کند. آیا از اینستاگرام برای تبلیغات استفاده می کنید؟ آیا این مرکز برای جامعه شما خواهد بود؟ آیا برای جذب برندها دنبال کننده می شوید؟ آیا بیشتر محصولات یا لیست ایمیل خود را تبلیغ خواهید کرد؟ یا از آن برای ارسال ترافیک به وب سایت خود استفاده خواهید کرد؟
این کار نیازمند تفکر بسیار و راهنمایی از سایر بیزینس های موفق می باشد.
5. محتوای شماقدیمی است و به روز نشده است.
ادامه پست کردن همان مطالب قدیمی که فاقد پیام یا نظر واقعی است، احتمالاً رایجترین دلیلی است که باعث میشود حسابها “گیر” کنند و رشد نکنند. به هر حال، اگر تازه شروع کرده اید، احتمالاً این مشکل نیست زیرا احتمالاً هنوز محتوای کافی برای قدیمی بودن آن ندارید! اما بهتر است بدانید که ممکن است این اتفاق بیفتد.
محتوای قدیمی ممکن است از نظر بصری یکنواخت باشد، محتوای واقعی یا ارزشی نداشته باشد، یا ممکن است ارزشی ارائه دهد که واقعاً با علایق مخاطب همخوانی نداشته باشد! اگر محتوای شما طنیناندازی نداشته باشد یا با دنبالکنندگان فعلیتان ارتباط برقرار نکند، اگر باعث توقف پیمایش آنها نشود، درگیر نخواهند شد و پست شما به افراد جدید دسترسی پیدا نمیکند.
مطمئن نیستید که آیا محتوای شما قدیمی است؟ تعداد نظرات و لایک های ارگانیک را که در مقایسه با پست های قبلی دریافت می کنید، مقایسه کنید. در نظر بگیرید که در مقایسه با چند هفته پیش، اکنون چه تعداد دایرکت دریافت می کنید. آیا بیشتر است؟ کمتر؟ همینطور؟
اولین قدم برای حل این مشکل این است که از مخاطب خود بپرسید: چگونه می توانیم کمک کنیم؟ چه چیزی می خواهید از ما ببینید؟ در حال حاضر از نظر (موضوع خود) با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید؟
وقتی محتوای شما با چیزی که آنها به آن اهمیت میدهند همسو میشود، در مسیر درستی برای ایجاد پستهای مرتبطتر برای آنها هستید.
راه دیگری برای رفع آن این است که در پست ها نظر بیشتری داشته باشید. خیلی ساده تر است که کسی یا کسب و کاری را دنبال کنید که در واقع چیزی را آشکارا نشان می دهد. کاربران جدید اینستاگرام آن پستها را میبینند و فوراً میتوانند تصمیم بگیرند که آیا آنچه را که میخواهید بگویید دوست دارند (یا نه). آنچه را که می دانید نشان دهید و از آن در زیرنویس پست های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
در حالی که برخی از کسبوکارها و اینفلوئنسرها به دلیل نداشتن منابع لازم برای ایجاد محتوای تازهتر با تصاویری قویتر با مشکل مواجه هستند، این بدان معنا نیست که حداقل نمیتوانند آن را در عنوان بالا ببرند.
جمع بندی
شاید پیدا کردن راهی برای شکست دادن الگوریتم های اینستاگرام آسان به نظر برسد، اما تمرکز بر محتوا، هشتگها، زیرنویسها، استراتژی و جایی که انرژی خود را روی پلتفرم قرار میدهید در دراز مدت به شما کمک میکند تا حساب خود را از رکود خارج کنید و به فالوورهای واقعی و هدفمند دست یابید.